Åt 36 hela ägg om dagen i 5 år

Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1138723 av Zoidar
Ägg är det mest kompletta livsmedlet som finns. Man kan leva ett gott liv på bara ägg och lite grönsaker.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1138728 av Maxjohan1983

zoidar skrev: "Consuming an additional 300 milligrams of dietary cholesterol per day was associated with a 3.2% higher risk of heart disease and a 4.4% higher risk of early death, Zhong's analysis of the data showed. And each additional half an egg consumed per day was associated with a 1.1% higher risk of cardiovascular disease and 1.9% higher risk of early death due to any cause, the researchers found."

@Maxjohan:

3,2% högre risk för hjärtsjukdom är kanske för lite skillnad för att man ska kunna dra någon slutsats tycker jag. Frågan är också om man tog hänsyn till vad personerna åt till äggen och hur livsstil i övrigt såg ut hos dessa individer som åt ägg.

Jag kan ju inte vara säker på hur det ligger till med ägg, men jag kommer fortsätta äta så mycket ägg jag vill. Finns säkert hundratals produkter som ökar hjärtsjukdomar med mer än 3,2% om man nu letar.

Zoidar... 300 mg är 1,5 ägg per dag... så för varje ytterligare halva du äter ökar risken till död med 1.9%

Jag åt 4 ägg per dag... då var min dödsrisk 33.25% högre...

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 5 dagar sedan #1138732 av Nissegossen

Maxjohan1983 skrev: Det är fruktansvärt mycket omega-6 i valnötter. Hoppas du inte äter mer än ett par Nisse?


Ingen fara, jag har inte ätit många i dag. förövrigt är nötter högklassig föda alla nötter är ätliga som finns i svensk natur att vi inte äter av alla är pga att alla smakar inte gott.

I en överlevnads situation bli en jägare, samlare för att överleva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 dagar sedan #1138739 av Maxjohan1983
Ok, jo du har berättat att du bunkrat upp på jordnötter Nisse :D... just valnötter av alla innehåller 31 g Omega-6 per hundra gram och rekommenderade dags intag är 12 g.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 5 dagar sedan #1138740 av Nissegossen
För mat i naturen hur hittar man enklast kött till att äta? Jo, där änder där de brukar samlas så flyr de samtliga för hot som kommer mot dem. Gå 10 meter bort klä av dig, simma under vattnet de simmar i par, ryck ned dem bägge i fötterna ta med döda eld plocka dem grilla, käket klart. De är aldrig rädda för hot under vattnet. Kanada gäss flyr utom skotthåll för jägare, ta på dig snorkel simma under vattnet, så får du äta gåsamiddag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 dagar sedan #1138743 av Maxjohan1983
Denna Nisse:

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln