Söta cravings

Mer
4 år 8 månader sedan #1174718 av Melody
Söta cravings skapades av Melody
Hur får man bukt med detta? Vill ha sött nästan ideligen...!
Mer
4 år 8 månader sedan #1174719 av Geta
Svar från Geta i ämnet Söta cravings
Det kan vara en biverkan av medicinen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174727 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Söta cravings
Man får en sockerkick av att äta något sött. En slags belöning. Det är väl för att andra former av belöning (dopaminkick) är dämpad av mediciner som man får ta till något annat.

Jag har diabetes typ 1 och brukar säga "Äsch, jag är inte allergisk mot socker" och ta mig en näve russin ändå, fastän det inte är bra ur blodsockersynpunkt. Så, tyvärr har jag inga förslag på hur man kan öka disciplinen och slippa käka det vita sockret.

Har provat ta en rå morot när jag är sugen på något sött. Funkar sådär.

Se upp med sötningsmedel i läsk och saft! Det lurar smaklökarna men kroppen i övrigt verkar bli sugen på riktigt socker. Lösgodis. Choklad. Ja, du vet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174747 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Söta cravings
Skär skivor av citron och sätt en tillbringare med vatten med det i. Förr hade jag socker i men det var samtidigt risk för diabetes skaffade mig en gratis blodsockermätare på internet, tog med den till diabetes sköterskan för att hon skulle förklara hur jag skulle använda den. de tidigare blodproven visade för högt blodsocker flera dagar i rad. Jag gjorde något själv. Diabetessköterskan tog blodprovet det visade på 5,7 fastande, fullt godkänt hon frågade, hur gjorde du?uteslöt allt vitt socker ur kosten Det går bra med citronskivor i vatten helst kall. eftersom jag vet det så kan jag säga att citronsyra finns i varenda saft och läsk flaska.

sött godis är inte min grej det skall vara salt, saltlakrits i första hand, men stjärnan av salt godis i dagens läge salt pulverpadda, den heter pulverpadda
www.lakritshandel.se/lander/sverige/pulv...dda-200gr-franssons-

har en i mun en kvar i påsen

Samt tobak, röktobak och snus hackar diabetessköterskan det spelar ingen roll, nikotin rackar hon ned på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174775 av Cider
Svar från Cider i ämnet Söta cravings
Hej
Hur ser din frukost ut eller din dags första måltid? Får du i dig tillräckligt mycket näring i då? Har själv haft problem med att få till bra frukostar, det är så lätt att tänka att man står sig bra på en tallrik gröt eller två tallrikar filmjölk med müsli.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174776 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Söta cravings
Har två olika ideer. Drick lightläsk när du har sötsug eller kör periodisk fasta.

Anchored in Christ ✟