Söta cravings

Mer
4 år 8 månader sedan #1174850 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Söta cravings
Jo, Krokus, jag kan bli hangry jag också. Det verkar som om man gör periodisk fasta till vana, att man inte blir så hangry.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan #1174876 av krokus
Svar från krokus i ämnet Söta cravings
zoidar,
Ok! Kanske ska prova ändå.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174877 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Söta cravings

krokus skrev: Jag är en typisk sån där person som blir "hangry" om jag inte får äta. Antingen blir jag hangry eller helt utmattad. Nånstans läste jag om man ofta är chokladsugen kan det vara brist på magnesium. För övrigt har jag beställt en annan sorts magnesium (magnesiumglycinat), lite dyrare. Hoppas att den funkar!


Jag varnar för kombinationen magnesium och kalk, ni kan få förkalkade lungor. När te x de springer långlopp så vid vätskestationerna finns saltgurka och saltgurka spad, varför? uttorkning som det kallas då råder brist på salter och vatten, kramp kan bero på brist av magnesium.

Saltgurka det gör er törstiga och ni har brist på vatten och salt. det passar som hand i handsken ni dricker er otörstiga varning drick inte vatten enbart då blir förrådet av salter vara för lite då dör ni för brist på elektrolyterna som kroppen behöver för att fungera, det kallas uttorkning men är brist på salt och man dör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1174893 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Söta cravings
När jag cyklade Vätternrundan käkade jag saltgurka i Askersund. Sen fick jag en jäkla fart på bena och spurtade. Iallafall på toppen av Vättern....norra....vad det nu hette. Spurtade i 3 mil till Motala och körde om massor.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174894 av Geta
Svar från Geta i ämnet Söta cravings
Omberg?
Mer
4 år 8 månader sedan #1174899 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Söta cravings
Ormberg! Fel tråd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum