Vilket smör är bäst?

Mer
4 år 8 månader sedan #1178424 av Maxjohan1983
Det är något mer transfett i smör, dessutom mer mättat fett. Men min mormor brukar använda det. Hon fyllde 94 nyligen.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178425 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vilket smör är bäst?
Transfett i smör, aldrig hört det förr. Mättat fett är bra. Påhitt att det skulle va dåligt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178426 av Maxjohan1983
Är det en guru på YouTube som du följer eller? En som påstår att mättat fett är bra? :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178427 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vilket smör är bäst?

Maxjohan1983 skrev: Är det en guru på YouTube som du följer eller? En som påstår att mättat fett är bra? :)


Bl.a. Dr Eric Berg på youtube. Dessutom LCHF-förespråkare, samt bekanta vars blodvärden blivit perfekta sedan de började med LCHF, och mer mättat fett.

Livsmedelsverket är 20 år efter i tiden.



Läste lite om transfetter också. Det är stor skillnad på om de förekommer naturligt eller om de uppkommer genom industriella processer.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178434 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vilket smör är bäst?

zoidar skrev: Läste lite om transfetter också. Det är stor skillnad på om de förekommer naturligt eller om de uppkommer genom industriella processer.


Skriv lite om transfetter. Verkar intressant!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178446 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket smör är bäst?
Vad jag läst skall Ghee vara en smaksensation det är nästan så att jag vill göra det själv för att testa...


Alla omdömen är positiva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.