Kosttillskottstråden

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181398 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kosttillskottstråden
Jag äter en msk linfrömjöl per dag.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181400 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kosttillskottstråden
Krossade linfrön är inte nyttiga. De innehåller blåsyra som är giftigt.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181407 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kosttillskottstråden

Geta skrev: Krossade linfrön är inte nyttiga. De innehåller blåsyra som är giftigt.

Livsmedelsverket skriver så här:

"Det finns ännu inte tillräckligt med kunskap för säga hur mycket krossade linfrön man kan äta utan risk för att skada hälsan. Därför är vårt råd att inte äta krossade linfrön."

Jag litar inte på livsmedelsverket för de har haft fel flera gånger. Tills det finns bevis att krossat linfrö är farligt kommer jag äta det.

www.livsmedelsforetagen.se/matlarmet-om-...on-var-falskt-alarm/

"EFSA har nyligen publicerat en riskvärdering av olika livsmedel som innehåller sk cyanogena glykosider, t ex bittermandlar och linfrön. EFSA:s slutsats är att det inte finns några allvarliga hälsorisker. Livsmedelsverket bör nu se över sina råd om linfrön, där man bland annat avråder helt från att äta krossade linfrön."

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181430 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kosttillskottstråden
Har börjat äta "hälsosamma snickersbars" kostar 20-30 spänn på affär och har 20gr protein extra samt ett bättre sockervärde.

www.apotea.se/barebells-protein-bar-salty-peanut-55-g

Är det sånt man får skriva här?
Mer
4 år 7 månader sedan #1181476 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kosttillskottstråden


Denna tar jag ibland två kapslar av till natten. Sover mer i djupsömnstadiet då. Iaf enligt mitt aktivitetsarmband. Magen blir inte överaktiv av denna sorts magnesium heller!

Sedan tar jag 100mg koffein på morgonen. Annars somnar jag cirka 2h efter frukosten.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181487 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kosttillskottstråden
Magnesium tror jag kan hjälpa mot kramper och ryckningar också. Jag försöker få mig det mesta genom maten.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.