Vill du gå ner några kilon? Här peppar vi varandra del 4

Mer
14 nov 2019 16:32 #1203487 av krokus
Nej usch, vad trött jag blir på mig själv! Sedan kom hem från USA har jag slarvat både med träningen och matintaget. Jag äter som om jag tränade flera gånger i veckan, men träningen blir inte av.

Sedan har jag även fysiskt ont dagligen (främst i benet men även i ryggen) och smärtan drar ner mitt sug att röra på mig. Jag vill heller inte ta långa hundpromenader när det regnar. Detta är irriterande! :?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
28 nov 2019 10:26 #1206956 av notwoodstock2
Nu vägde jag över 92 kg! Katastrof!

Jag vägde mig iofs efter frukost, men jag trodde att jag höll på att banta...

Mer
01 dec 2019 13:00 #1207877 av Pg
Har kommit ner till 83,2 kg.
Det är jag ganska nöjd över.
Det enda jag ändrat är att äta långsammare så jag blir mätt innan jag ätit upp all mat. Samt tar jag kalium också, vet inte om det hjälper.
Jo sen kokar jag maten för att sen kyla ner den för att skapa resistent stärkelse, vilket leder till bättre blodsockerkurva eller nåt. Lol

Mer
01 dec 2019 13:37 #1207883 av Amandara
Nej jag har inte provat periodisk fasta zoidar. Jag har ätstörningsproblematik i grunden och måste få näring och energi jämnt över dagen, annars hetsäter jag. Tänker att det kan vara ett problem med periodisk fasta. Har dock gått ner 5 kg sen sist. Med viktväktarna. Det som fick mig att tända till var att syrran oxå gick med i viktväktarna. Nu siktar jag inte längre mot 120 kg utan mot 105 kg ;) Tänker oxå att den viktigaste biten är kosten, motion är en hjälp på vägen men kosten är A och O för att minska. Mina akilleshälar är choklad och öl. Bort med det och jag går ner i vikt automatiskt. Så lätt men ändå så svårt.

• Zoidar
  • Zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
03 dec 2019 12:40 #1208435 av Zoidar
Tror du fixat periodisk fasta Amandara. Det är den lättaste viktnedgångsmetod jag provat. 16:8 är inte så svår. Äter man sista målet kl. 22 så fastar man fram till kl. 14. Detta gör så insulinkänsligheten blir bättre, sötsuget och hungern blir mindre. Kombinerat med viktväktarna tror jag detta skulle kunna funka för dig.

Extreme situations demands extreme messures! ✟

Mer
11 dec 2019 13:34 - 11 dec 2019 13:35 #1211186 av krokus
Antingen har min våg hängt sig de lux, eller så gör jag bara fel. 71,3kg i en vecka, trots att jag legat på kaloriunderskott i stort sett varje dag. :va?

Jag räknar kcal med Lifesum, äter 1600kcal om dagen, plus att jag har ett aktivitetsarmband som jag synkar med Lifesum. När jag synkar armbandet med Lifesum dras det bort kcal utifrån hur mycket jag har förbrännt.

EDIT: 12 av 14 dagar kaloriunderskott. Ändå står vågen helt still.
Senast ändrad: 11 dec 2019 13:35 av krokus.

• 1Dave
  • 1Dave Profilbild
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
11 dec 2019 13:48 #1211196 av 1Dave
Ibland är det nog lite optimismmätning som aktivitetsband gör.

/Dave

Mer
11 dec 2019 16:07 #1211248 av krokus
Tack för svar, Dave. Får väl lägga i en högre växel med träning och mat.

Sidan laddades på: 6.135 sekunder