LCHF diet.

Mer
4 år 7 månader sedan #1183498 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LCHF diet.
Forskare i Australien har upptäckt att om möss får en ketogen diet, som LCHF, rik på fett, men har lite kolhydrater, så minskar mössens beteende, som liknar schizofreni.

Dieten fungerar genom att tillföra annan energi till hjärnan i form av ketonkroppar och därför fungerar den bättre än med den vanliga sockerenergin eftersom ämnesomsättningen är störd i hjärnan.

Den mesta energin skall komma från fett, som smör, lax och ost. Forskarna skall nu testa dieten på ett annat försöksdjur innan kliniska studier görs.

www.viska.se/behandlingar-2/ny-behandlin...fekt-mot-schizofreni
Mer
4 år 7 månader sedan #1183500 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LCHF diet.
Min yngsta stora syrra har gått över till lchf och hon sade att någon inflammation hon brukade ha, helt gått över sedan hon gick över till lchf

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215183 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Bestämt mig för testa Keto, low carb igen. Ska ha fokus på under 50g kolhydrater per dag.

En anledning är att jag vill få bukt med sötsug. Om jag ändå känner mig tvungen att äta sött får det bli bär.

Tänkte köra strikt 5 dagar i veckan och mer laid back på helgen.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1215203 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LCHF diet.

Admin1 skrev: Forskare i Australien har upptäckt att om möss får en ketogen diet, som LCHF, rik på fett, men har lite kolhydrater, så minskar mössens beteende, som liknar schizofreni.

Dieten fungerar genom att tillföra annan energi till hjärnan i form av ketonkroppar och därför fungerar den bättre än med den vanliga sockerenergin eftersom ämnesomsättningen är störd i hjärnan.

Den mesta energin skall komma från fett, som smör, lax och ost. Forskarna skall nu testa dieten på ett annat försöksdjur innan kliniska studier görs.

www.viska.se/behandlingar-2/ny-behandlin...fekt-mot-schizofreni


Min instruktör i överlevnad var med på en fastemarsch med både läkare och annan medicinsk personal.
Han berättade att alla utom en visade ketoner i blodet han hade normala blodvärden. Det som skilde var att han under marschen repade av årsskotten på gran och tall, de innehåller sötma och går utmärkt att göra ett sött och välsmakande te på. detta då det innehåller socker samt C-vitamin. Indianerna i Nordamerika visste om det och de undvek Skörbjugg på det, då de inte hade citrusfrukter.

Ni kan ju själva göra te på årsskotten och smaka på det samt att det smakar gott något syrligt. Gran och Tall var det. Inte idegran hela växten är giftig, med undantag för frukten då det går att äta fruktköttet min inte kärnan den är också giftig. Egentligen borde jag bara säga giftig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215210 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
50-100g kolh är nog ok. Så länge man undviker "dåliga" kolhydrater.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1215211 av Pg
Svar från Pg i ämnet LCHF diet.
Jag läste en bok om keto och testade något recept fast tyckte det smakade inget vidare, smakade för fett.