Offentliggör detta. så har det sett ut för mig.

Mer
4 år 7 månader sedan #1184866 av Klanggedin
"stackars mig!" Jag har inte en hälsosam kropp :S... min höftkvot är cirka 1.0 som tur va... fan va illa om den varit högre!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184929 av Lelle
Det är den..76, som HAR dominerat.

300
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184930 av Lelle
mäns midjemått bör vara under 102 cm. Och gärna ändå inte över 94 cm, för en man. På prick 79,0 kg hade jag 93 cm i midjemått - så då var det OK, faktiskt. så 79,0 är ok.

och nu på 72 har jag midjemåttet i centimeter 84.

300
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184935 av Klanggedin
Det är förhållandet mellan storleken på arslet och midjan som är avgörande.. En del har jättesmala höfter och kan inte enligt måttet vara hälsosam även om dom inte väger jättemycket... Jag har gigantusarslus så jag kommer undan med ganska stort midjemått...

Ett attraktionsmått för män ska tydligen va måttet mellan midjan och axlarna och det finns ett gyllenesnitt där axlarna ska va cirka 1.6 av midjan.. Ingenting folk har men om man söker på det känns det igen.. Vissa bodybuilders har det och även vissa filmstjärnor..
Mer
4 år 7 månader sedan #1185212 av Cider
Förhållandet mellan fett och muskler kan säga en del. Jag gjorde bentäthetsmätning och fick veta att jag inte hade så liten fettprocent som jag trodde jag skulle ha som normalviktig. En förklaring kan vara att jag sällan tränar ren styrketräning när jag motionerar utan mest kondition utan att jag blir så andfådd.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185261 av Klanggedin

Cider skrev: Förhållandet mellan fett och muskler kan säga en del. Jag gjorde bentäthetsmätning och fick veta att jag inte hade så liten fettprocent som jag trodde jag skulle ha som normalviktig. En förklaring kan vara att jag sällan tränar ren styrketräning när jag motionerar utan mest kondition utan att jag blir så andfådd.


Jag har mätt min kroppsliga fettprocent och utefter samma princip så är jag inte så extremt fet som BMI speglar.. Önsketänkande!!
Däremot är det bra att veta tycker jag.. Det blir en motivation att lägga inom sig... Det är viktigt att leva men om man inte överlever är det ingen mening!