Game changers

Mer
4 år 6 månader sedan #1185433 av Recard2016
gamechangersmovie.com/#trailer Vill se denna! Men min efterblivna lokala bio visar bara en massa tramsiga barnfilmer. Fått kritik för att vara lite machofixerad dock. Men viktig för att förändra bilden av kött o veganism.
Mer
Mer
4 år 2 månader sedan #1227852 av krokus
Svar från krokus i ämnet Game changers
Nu har jag sett denna dokumentär. Nja, "nu" är fel ord, såg den för några veckor sedan.

Det var en man där som babblade om att "optimera" kroppen mha växtbaserad kost. Vadå? Är kroppen en hårddisk eller liknande?

Nej, jag störde mig på dokumentären. Kul att Arnold var med dock!

Sedan finns det veganer som lägger upp bilder på gorillor och menar att gorillor är muskelberg utan att äta kött. Bara för att människan är släkt med gorillor betyder det inte att vi har exakt samma matsmältning? Orangutanger har väl "ölmage"? :tänk
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227858 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Game changers
jag försökte leva "veganskt" ett par år, tror inte jag åt kött på flera år och mycket mejeriprodukter var det knappast heller. dock hade jag fuskat lite genom att innan uppstarten så att säga så hade magen börjat strula i samband med att varje gång jag åt köttfärssås och spaghetti, som jag alltid hade massa ost på och drack mjölk till, så blev det kaotisk stämning i mellanpartiet.

tror det var 2011 som jag började "det vegetariska" men sen efter att jag legat inlagd på psyket några månader och Herren Jesus Kristus skapat mig ett nytt och rent hjärta så började jag med att äta kött igen, dock försöker jag vara väldigt sparsam med det. dock lär det nog bli mer ägg i framtiden och om Gud vill så får jag massor av hönor att ta hand om också.

kommer ihåg att det var två youtube-klipp som jag fastnade väldigt mycket för precis vid uppstarten, ett var en dokumentär och en annan var ett föredrag. sen var det nått svenskt projekt också som inte imponerade mig särskilt.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227883 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Game changers
Den har stört väldigt många krokus. På youtube finns det 3 miljoner videor som heter "debunking game changers". Finns inget som retar folk mer än att kritisera deras kost. Men som han en av världens starkaste man i den sa "stark som en oxe säger man, har du nånsin sett en oxe äta kött?"

Dom här följer jag på youtube o inspirerar mig o träna o äta bra;
Dom är dietister och kroppsbyggare och veganer.

www.peta.org/living/food/why-cheese-is-t...t-thing-you-can-eat/
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1227888 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Game changers
troligen har människan ätit ost sedan urminnes tider och det nämns om i den heliga bibeln.

1 Korinthierbrevet 9:7 Svenska 1917 (SV1917)

^7 Vem tjänar någonsin i krig på egen sold? Vem planterar en vingård och äter icke dess frukt? Eller vem vaktar en hjord och förtär icke mjölk från hjorden ?