Oatmeal diet?

Mer
4 år 6 månader sedan #1195646 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oatmeal diet?
Förr stekte man gröten som blev över.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195651 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oatmeal diet?
Stekt gröt var en delikatess förr.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195653 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Oatmeal diet?

zoegas skrev:

Recard2016 skrev: Jag äter det till kvällsmat 5 av 7 dagar i veckan, blandar fryst ananas, papaya o mango i de så blir de ätbart. Förstår inte varför eller hur man kan äta de till alla måltider en hel dag dock.


Är det nåt du köper fryst eller hackar du själv och fryser in?


Japp köper de fryst på willys, slänger i gröten o låter de koka ihop så blir frukten varm.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1195689 av Melody
Svar från Melody i ämnet Oatmeal diet?

Klanggedin skrev: Min erfarenhet bygger på att man ska ha en mix av kolhydrater fett och protein och havregrynsgröt är mest bara kolhydrater.. blir svinhungrig på en timme :(). När jag var liten hade man en klick smör (fett) och så kan man ha lite nötter (protein, fett).. Det kanske inte blir så dyrt om tar lite av varje så att det räcker längre! En bättre portion vill man väl ha i alla fall?

Om man blir hungrig kan man ju ta en klick smör, eller kokosolja. Nötter på, russin, hampafrön, mjölk. Vissa har i proteinpulver eller äggvita. Fantasin sätter gränsen.

Undrar vf folk köper dyra pulverdieter när man kan göra havregrynsgröt istället?

Admin1 skrev: Förr stekte man gröten som blev över.

Va?
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195702 av memphis
Svar från memphis i ämnet Oatmeal diet?
Stekt palt är också gott, och klippa i bitar överbliven pannkaka och steka.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196078 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oatmeal diet?
Stekt gröt – varför inte? Förr var det fattigmat, nu trendig brinner (breakfast for dinner). Vilken gröt som helst kan sparas och stekas i efterhand. Med lite smör i pannan och goda toppings som honung och nötter blir den stekta gröten som ny!

www.ica.se/recept/stekt-grot-med-yoghurt...g-och-notter-721974/