Soppa

Mer
4 år 5 månader sedan #1196013 av Geta
Svar från Geta i ämnet Soppa
zoidar,

Du äter för ett helt kompani. Hur går det då med fastan?
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1196016 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Soppa

Geta skrev: zoidar,

Du äter för ett helt kompani. Hur går det då med fastan?


:lol: Geta! Jag har räknat kcal och det är 2000kcal inkluderat 10 knäcke. Så att det skulle vara för 8 personer är stor överdrift.

Fastan går bra, en stor måltid (2000kcal), en sallad (500kcal), en kaka (200-300 kcal).

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196055 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Soppa
Tog upp och tinade korvsoppa idag till lunch, gott och rykande het. helst skall man äta efter aktivitet såsom motion eller annat som gör att kroppens egen kamin går igång då blir då blir man varm utav soppan man äter. Numera gärna knäckebröd vilket jag i lång tid hade svårt för att tugga beroende på för många tänder borta, då gjorde knäckebröd ont i munnen, det jag vill köpa är wasa frukost med vallmofrön www.wasabrod.se/produkter/knackebrod/frukost/

Detta för att nu har jag alla tänder att tugga med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1196064 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Soppa

Geta skrev: Köttfärssoppa
Först fräses köttfärs och lökarna.
Sedan blandas resten i.
Koka upp.

Ska man fräsa det i stekpanna?
Mer
4 år 5 månader sedan #1196066 av Geta
Svar från Geta i ämnet Soppa
Man kan lika gärna fräsa i en stor kastrull.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196118 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Soppa
Se till att du har fett när du steker i kastrullen antingen smör eller tex olivolja för att det inte skall bränna vid, då får du annars vidbränt i botten, så först bryn det i stekpannan som du var inne på.

istället för köttfärs samt billigare är falukorv, kanske också kryddiga korvar det brukar vara tre korvar då tex chorizo gillar du starka kryddor så kryddar du anrättningen till den smak och styrka du vill ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum