Frukost, bluff eller båg?

• zoidar
  • zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 nov 2019 09:28 #1203074 av zoidar
Frukost, bluff eller båg? skapades av zoidar
Just nu äter jag ingen frukost. Det blir bara kaffe. Mitt första mål brukar bli vid kl. 14. Sen tar jag någon fika under dagen/kvällen och "middag" vid kl. 23-24.

Frukost sägs ofta vara viktigaste målet. Men tror att hoppa frukost är bra för hålla nere vikten.

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild
  • Borta
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
13 nov 2019 10:02 - 13 nov 2019 10:03 #1203078 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Frukost, bluff eller båg?
förr eller senare äter man nog frukost då jag tror det engelska namnet tydligt säger vad det är : "bryta fastan".

att det skulle vara nyttigast att äta tidigt på morgonen helt generellt tror jag är en viskepelse och falskt påstående.

själv vaknade jag faktiskt för en 15 minuter sedan och har faktiskt precis varit och handlat en kopp kaffe i tobaksaffären. köpte lite choklad också till det. såna där guldpengar. nämnde att jag hade inte druckit kaffe på hela dagen igår - utan besvär, till kioskjobbaren där och han blev nästan förvånad precis som "så där kan man inte göra" typ.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:
Senast ändrad: 13 nov 2019 10:03 av PsychoWard.

• zoidar
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 nov 2019 10:19 #1203080 av zoidar
Svar från zoidar i ämnet Frukost, bluff eller båg?
På klostret blev det frukost, lunch och middag och det fungerade väldigt bra där. Men livet är ju inte lika inrutat i "verkligheten".

• partyjunkie
  • partyjunkie Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
13 nov 2019 10:48 #1203081 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Frukost, bluff eller båg?
jag kan tipsa om modifast om du vill gå ner snabbt.. jag började med modifast för 4 dagar sedan + att jag motionerat och jag har redan gått ner 3 kg :)

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild
  • Borta
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
13 nov 2019 11:03 #1203083 av PsychoWard

partyjunkie skrev: jag kan tipsa om modifast om du vill gå ner snabbt.. jag började med modifast för 4 dagar sedan + att jag motionerat och jag har redan gått ner 3 kg :)

3kg fett?

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:

• partyjunkie
  • partyjunkie Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
13 nov 2019 11:08 - 13 nov 2019 16:12 #1203085 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Frukost, bluff eller båg?
inte en aning men vägde 120,6 i söndags morse och 117,9 idag :)

www.modifast.se/
Senast ändrad: 13 nov 2019 16:12 av Admin1.

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild
  • Borta
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
13 nov 2019 11:18 - 13 nov 2019 11:25 #1203089 av PsychoWard
jag är ingen expert alls men följande låter rimligt:

The Academy of Nutrition and Dietetics recommends a slow and steady weight loss of no more than 1/2 to 1 pound a week. Otherwise you are losing muscle and water, as well as weakening your bones. You also are much more likely to gain it all back.

www.webmd.com/diet/a-z/3-day-diet

kroppen ska ju vara typ 60% vatten och det är mycket större chans att det är den som skiftar, när man ändrar på sina matvanor och/eller motionsvanor.

kan tipsa om att göra viktkoller mer sällan också, eller att dra genomsnittet på dem och jämföra månad och månad.

dvs säg att du väger dig 2ggr i veckan, ta summan av vikten och dela med antalet vikttillfällen. det borde ge en mer rättvis bild på ens vikt. dessutom varnas det att stirra sig blind på vikten. en bör nog följa magkänslan mer, men givetvis inte att ha magen eller matbegäret som Gud..

zoidar: visst kan det bli inrutat om man kommer in i vettiga vanor. men det finns ju ovettiga vanor också

Senast ändrad: 13 nov 2019 11:25 av PsychoWard.

• zoidar
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 nov 2019 11:36 - 13 nov 2019 11:38 #1203092 av zoidar
Svar från zoidar i ämnet Frukost, bluff eller båg?
Jag gick ner 1,5kg på klostret på 4 dagar. Jag gick upp 1kg några dagar senare. Det är nog mest vatten.

Ett tips jag fick var att väga mig varje morgon innan frukost och sen slå ut snittvikten varje vecka. Har inte själv orkat följa ett sådant protokoll, men kommer sannolikt stämma bättre än enstaka vägningar.

Senast ändrad: 13 nov 2019 11:38 av zoidar.

Sidan laddades på: 0.211 sekunder