Promenader

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207127 av Fantasio
Promenader skapades av Fantasio
Sökte på "promenad fördelar" och detta kom upp: "Du minskar risken för en rad kroniska sjukdomar. Promenader är en billig livförsäkring, om man ska tro forskning. Din mage kommer tacka dig. Du kommer bli på bättre humör. Det är en boost för kreativiteten. Du får bättre självförtroende. Du hinner lyssna på poddar och ljudböcker. Det är ett bra sätt att umgås."

Det vete tusan om jag håller med om, men en del kanske. Promenader är för mig ett sätt att slå tillbaka ångest på. Plus att när jag går sitter jag ju inte hemma och dricker folköl och läsk. Sedan brukar jag inte röka medans jag går. Jag stannar och tar en cigarett. Promenader är bra, även ett tidsfördriv. Hur ser dina promenadvanor ut?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207128 av Geta
Svar från Geta i ämnet Promenader
Går med stavar varje morgon före frukost.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207129 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Promenader
Det är jättebra, Geta. Du har en anledning att komma ur sängen och få lite struktur på vardagen. Hur länge brukar du vara ute?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Promenader
En halvtimma.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1207133 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Promenader
jag ställer mig frågandes till "strukturer i vardagen" och allt det som lärs ut i världens skolor om vad man bör göra.

sen när det gäller promenader så är det rätt märkligt, att endaste gången , mig veterligen, som jag fått för mig "bara ut och gå" . var den morgonen när jag stod vid strandkanten och såg och hörde en fågel som flög förbi och kvittrade, precis som om den pratade med mig, och den frågade om jag ville byta gud till allah.

men visst misstänker jag att det ofta är dumt att inte använda benen så mycket.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207135 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Promenader
Jag har ett mobilspel, Pokémon GO, som man måste ut och gå för att spela. Det belönar spelaren om man spelar varje dag, dessutom. Sedan kommer man hem med någon ny pokis, nästan varje dag. Har spelat det i 3½ år nu och är bara lite trött på det, inte mycket. Har fångat 14 500 pokisar och samlat 491 unika (så det blir många dubbletter). Går ca 2 km varje dag fast är det skur blir det 700 m eller så...

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Inwatto.