är alltid hungrig på kvällen

Mer
4 år 2 månader sedan #1217324 av mrsearlgray
hej,
håller ju på att gå ner i vikt och ska ta nya tag nu igen efter jul och nyår, jag äter runt 1500 kalorier och bränner ungefär 300-500 kalorier om jag går till gymmet, jag går till gymmet ungefär 4 ggr per vecka, jag äter ett stort mål på kvällen och en liten frukost men jag känner mig vrålhungrig på kvällen och går i skafferiet och småäter hela tiden på kvällen, det är såpass att jag inte kan somna för att jag är hungrig.
har ni några tips på hur jag kan bli av med denna hungern? jag ska prova att äta en lite större frukost för att se om det hjälper, viktnedgången tar längre tid nu när jag småäter så vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bort det?
Mer
4 år 2 månader sedan #1217329 av Melody
Frukt och lite youghurt bowl?
Mer
4 år 2 månader sedan #1217334 av mrsearlgray
får kanske köpa lite frukt och yougurt, tack för tipset!
Mer
4 år 2 månader sedan #1217390 av Admin1
Melun åt morotsstavar när han bantade.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1217408 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet är alltid hungrig på kvällen
Tycker du ska tillåta dig att äta lite mer under dagen, fördela det lite mer, att du är hungrig hela tiden på kvällen och börjar småäta tycker jag visar att du ätit för lite , tänk för att sedan när du bantat klart så ska du kunna bibehålla vikten på sikt, själv försöker jag äta mer vegetariskt om jag äter kött blir det ofta kyckling, willys har storpack för fryst tork nåt på 90 kostar det, tycker du ska kunna äta dig mätt under dagen, en frukt till kvällen. Jag gör så ,går inte upp i vikt, går sakta ner i vikt, men min strävan är inte att tappa vikt men hålla vikten, vikten pekade neråt förra veckan. Ta det långsiktigt och tänk att det ska fungera även efter viktnedgång. Vill du bibehålla 1500 kcal, ät frukt, drick citronvatten till kvällen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1217446 av Nissegossen
Som frukost är det bäst att äta havregrynsgröt det stabiliserar blodsockret alltså havregrynsgröt är även bra vid diabetes samt att detta mättar länge, enkelt att göra, ett mått ett mått på 1,5 deciliter 3 deciliter vatten in i mikron värm tills allt är varmt. Sedan ta ut ur mikron, på med mjölk, samt något hallonsylt (valfritt) och äter

Glömde är du värd saltet till gröten?:grandpa :tummenupp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.