Slutade att köpa hem socker

  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249795 av dietcoke
Slutade att köpa hem socker skapades av dietcoke
Jag brukade alltid ha socker i kaffet. MYCKET socker dessutom och det verkade liksom öka hela tiden. Men så beslutade jag mig för att inte längre köpa hem socker. Jag började dricka kaffet utan, i början kändes det lite "trist" men nu är jag ju van. Kan berätta att det hänt mycket positivt med vikten sedan dess. Och jag orkar mer, större uthållighet.

Jag såg även upp med väldigt sockerrika produkter. Ibland kan man så klart köpa, men kanske inte varje gång man är ute och handlar. En totalt uttjatad klyscha, jag vet, men lagom är faktiskt bäst.

Detta är endast ett litet tips. Passar nog inte alla, men kanske någon?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249803 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slutade att köpa hem socker
Jag slutade med socker i kaffet redan när jag var 7 år.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249810 av notwoodstock
Har också slutat med socker i kaffet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249822 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Slutade att köpa hem socker
Har aldrig använt socker i kaffet, tycker inte om det om jag någon gång vill ha sötma i kaffet brukar jag lägga i en sked honung, däremot har jag ganska mycket mjölk i kaffet.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249826 av memphis
Jag har alltid druckit mitt kaffe helt slätt och svart. Samma med te, har aldrig vant mig vid socker i. I matlagning använder jag inte heller socker. Men jag har ändå alltid strösocker hemma, ifall jag blir sugen på att baka.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249851 av Amandara
Aldrig använt socker eller mjölk i kaffet. Började dricka kaffe när jag var 18 och jobbade på ett bygge. Nu sen jag började med LCHF tar jag en msk kokosolja i kaffet när jag är hungrig och behöver stå mig. Det är inte gott men ska va bra fettkedjor i kokosolja.