Ketos

Mer
3 år 11 månader sedan #1251300 av Clean
Svar från Clean i ämnet Ketos
Jag har oxå blivit rånad. När jag förstod hur sjuk, frustrerad och desperat rånaren var. Att han gjorde inte det att det var kul utan han var sjukt frustrerad och verkligen behövde pengar. Kunde jag släppa det.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251612 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ketos
Ketogen diet innehåller ultralåg mängd kolhydrater (max 20 g/dag). Två personer med schizoaffektiv har beskrivits som fick stor minskning av psykossymptomen med ketogen diet, som motverkar inflammation. Dieten användes för att gå ner i vikt. Studier krävs dock för att bevisa effekten.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ritt-mot-schizofreni
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251641 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ketos
Intressant Admin! Jag har hamnat i ketos, trots jag legat runt 50g per dag. Kör fortfarande 2mad men på LCHF. Har varit strikt med inte äta några kolhydratrika livsmedel.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251658 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ketos
Min instruktör i överlevnad var med på en fastemarsch (militärt) de skulle gå i terräng och de följdes av vårdpersonal som varje dag tog blodprover alla utom en visade ketoner i blodet, han som inte uppvisade ketoner han repade årsskotten av gran och tall som han åt som gjorde hans normala blodvärden. Så vill du ha ketoner är det absolut fasta som gäller för er andra repa av årsskotten av gran och tall häll över nyss kokat vatten så får ni ett sött syrligt gott te. Det innehåller socker och C-Vitamin därför skall inte det vara kokande vatten då man ju vill ha C-vitaminer då C-vitamin förstörs om det kokar. I Europa fick många skörbjugg då man inte åt fullgod kost på exempelvis fartyg då de inte kände till det under århundraden tills de fann att citrusfrukter blev de inte sjuka i skörbjugg av.

Däremot växte inte citrusfrukter i Amerika och indianerna undvek skörbjugg genom att äta årsskotten av gran och tall, på det blev de inte sjuka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251659 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ketos
Kul att se dig Nisse!


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251669 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ketos
OK tack zoidar

Värt att känna till är att nyponsoppa innehåller C-vitamin också där skall inte vattnet koka, jag använder det mot smärta pga Artros, det är smörjmedlet det engelska namnet tyder på att de som använde det visste absolut vad det var bra för när de satte namnet, Rose-hips

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.