Kan må psykisk dåligt av viss mat?

Mer
3 år 10 månader sedan #1253861 av Clean
Jag mår psykisk dålig när jag äter kött ibland, men jag äter kött ibland enbart för min muskelmassa. När jag äter inte kött längre perioder krymper mina muskler med hälften och nej jag ställer mej inte och lagar mat. Utan det blir tyvärr färdigrätter för jag orkar inte laga mat!

What to do!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1253869 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kan må psykisk dåligt av viss mat?
CLEAN, ÄR DET DÅ MEST KÖTT AV KYCKLING
Mer
3 år 10 månader sedan #1253873 av Cosmos
En mör och halvblodig biff är det bästa som finns. Mycket järn, protein och vitaminer. Det är säkert den bästa maten man kan äta (om man har råd). Bönor, linser och andra baljväxter är säkert bra men har inte en chans mot nyttoinnehållet i en biff.

Själv tål inte min mage baljväxter. Jag får svåra magsmärtor och diarré någon timme efter det att jag ätit. Obs! Inte en gång utan varje gång!
Mer
3 år 10 månader sedan #1253883 av Geta
Jag tycker att kött kan vara gott men äter knappt det. Har varit avog mot kött sedan jag var barn. Äter hellre bönor. Köpte tre tetrapack med bönor nu på morgonen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1253901 av krokus
Clean,
Om du skulle få ett "matlagningsryck", är mitt tips att laga många portioner och lägga i frysen. Sedan är det bara att micra.

Ett tag var jag tillsammans med en kille som inte ägde någon microvågsugn. Han var rädd för cancer. 8O
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1253933 av Nissegossen
Har nötfärs i kylen, ingen pastasås vad jag tror, så jag gör nog köttbullar på det

God mat gör mig glad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.