3 månader gammal mozarella

Mer
3 år 10 månader sedan #1254663 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 3 månader gammal mozarella
Om det är för mycket bakterier borde den smakat och luktat illa. Tror inte du insjuknar.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254671 av Nissegossen

krokus skrev: När jag var fattig student, skulle jag lyxa till det med fryst regnbågslax. Den smakade illa, så jag tittade på bäst föredatumet... Den hade gått ut för 14 månader sedan!

Jag hade köpt den på Hemköp och de hade ju inget telefonnummer på nätet. Efter en googling hittade jag numret till butikschefen och var skitarg! Han kopplade mig vidare till en stackars anställd som jobbade på fiskavdelningen, men det var ju fel, då jag hade köpt en fryst lax. Jaja, jag handlade inte där något mer.


Fryst fisk skall man inte äta mer än tre månader efter att ha varit inlagd i frys. En håll regel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1254681 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet 3 månader gammal mozarella

Nissegossen skrev:
Fryst fisk skall man inte äta mer än tre månader efter att ha varit inlagd i frys. En håll regel


Ojdå, det har jag aldrig följt...

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1254699 av Nissegossen
www.radron.se/artiklar/sa-lange-haller-maten-i-frysen/

Råd och Rön

Så länge håller maten

Köttfärs och charkvaror: 2–3 månader

Fet fisk, till exempel lax: 2–3 månader

Kakor, tårtor och bullar med fett i: 3 månader
Ska du dekorera en tårta med grädde eller gelé, så frys enbart bottnarna och vänta med att göra färdigt tårtan tills de har tinat. Vispad grädde kan bli grynig och gelé kan bli rinnig om du fryser dem. Mousse går dock bra att frysa.

Fläskkött: 4 månader

Fetare kött, till exempel högrev och lamm: 6 månader

Mager fisk, till exempel torsk: 6–12 månader

Magert kött, till exempel vilt och kycklingfiléer: 12 månader

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.