Admins kur mot övervikt

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271122 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Admins kur mot övervikt


Killen på klippet går 25000 steg om dagen i en vecka. Det är ungefär 3,5h promenad per dag. Han gick ner 2kg. Om han fortsatt en månad hade det då blivit 8kg?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271135 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Admins kur mot övervikt
Det mest effektive for vektreduksjon er å redusere kaloriinntaket. Selv er jeg altfor passiv, astmaen holder meg tilbake.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271168 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Admins kur mot övervikt

IngeF skrev: Det mest effektive for vektreduksjon er å redusere kaloriinntaket. Selv er jeg altfor passiv, astmaen holder meg tilbake.


Kan stämma, men det är svårt att äta mindre i längden. Bäst är nog en kombination.

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271180 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Admins kur mot övervikt

Zoidar skrev:

IngeF skrev: Det mest effektive for vektreduksjon er å redusere kaloriinntaket. Selv er jeg altfor passiv, astmaen holder meg tilbake.


Kan stämma, men det är svårt att äta mindre i längden. Bäst är nog en kombination.



Man behöver inte äta mindre utan äta rätt. Du kan tex äta tio kg morötter och ändå gå ned i vikt. Skulle du äta tio kg socker skulle du svälla upp rejält.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271184 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Admins kur mot övervikt

Pimed skrev:
Man behöver inte äta mindre utan äta rätt. Du kan tex äta tio kg morötter och ändå gå ned i vikt. Skulle du äta tio kg socker skulle du svälla upp rejält.


Visst ligger det mycket i detta.

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271189 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Admins kur mot övervikt
Zoidar

Om man lyckas med att äta mindre och inte att överäta krymper magsäcken till mindre.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.