Multivitamin yay or nay?

Omröstning: Multivitamin?

Yay!
5 35.7%
Nay!
4 28.6%
Vetay!
5 35.7%
Totalt antal röstare: 14
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 7 månader sedan #1281334 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Multivitamin yay or nay?
Jo för mig är det oxå så. Få plats i befintliga kläder för att inte behöva köpa kostsam ny garderob. Av och till har man ju haft problem med kroppsuppfattningen. När jag bodde i Göteborg hittade jag en bok - din sinnliga kropp. Om glädjen i att faktiskt ha en kropp. Att den liksom inte är ett monster i ens hjärna. Tänka hur skönt det är att springa hur fantastiskt kroppen fungerar - i stället för jag måste springa det hårdaste jag kan under den och den tiden. Bort med prestation och in med kroppsglädje. För förutan kroppen hade vi inte vart mycket. Kroppen är allt vi har. Med hjärta, hjärna, muskler, leder, ligament och hela tjofräsen. Vi är ALLA fantastiska varelser med så mycket möjligheter. Försöker jag tänka.

Har gått en hel del på pumpen på sistone med kroppsglädjen kroppskärleken. Försöker skramla fram gammal luvsvisdom som jag en gång hade men som tappades bort på vägen. Med viktväktarna blev jag viktfixerad. Gram hit och dit. Kroppshat och förakt när vågen visade uppåt. Det gamla anorexi bulimi monstret vaknade.

Det vill jag inte ha. Så destruktivt och ångestdrivande. En gång övervann jag kroppshats och kroppsföraktsmonstret - jag ska göra det igen. Ok fine om jag väger 108 kg jag har ändå en fantastisk kropp som är med mig på så mycket kul och bra.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281343 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multivitamin yay or nay?
Cosmos,

Den boken har jag också. Det var länge sedan som jag tittade i den.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1281391 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Multivitamin yay or nay?
Amandara varför leva i självförnekelse och förtränga känslorna att man tycker inte om att vara kraftig?
Dessutom är det en stark hälsorisk att vara överviktig. Trots att man tränar när man är överviktig så får man en hälsa som en stillasittande smal människa enligt forskning det är inte så mycket att hurra över när vi alla vet hur skadligt det är med stillasittande eller hur?
Dessutom har övervikt en massa följdsjukdomar som tex diabetes!
Mer
3 år 7 månader sedan #1281396 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multivitamin yay or nay?
Smala människor som inte tränar behöver inte vara så friska.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1281433 av Nissegossen
Jag är numera smal kp har synpunkter på det

Vad göra tråkigt bara laga mat till mig själv samt inte heller hungrig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281471 av krokus
Svar från krokus i ämnet Multivitamin yay or nay?
Tack för tips, Skellington!