Så lite träning behövs för att motverka depression

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1284774 av Nissegossen
Miljontals m
änniskor lider av depression världen över.

Men enligt ny forskning går det att motverka.

Några minuters fysisk aktivitet om dagen minskar risken för att drabbas markant – oavsett hur svettig du blir.

– Det kan räcka med en halvtimmes promenad om dagen, säger läkaren Jordan Smoller.
www.expressen.se/halsoliv/psykologi/ange...motverka-depression/

Ja, det visste vi redan tack vare Admin, men värt en påminnelse samt att träning gör att man lever ca; 8 år längre ganska mycket och också då rörligare längre, något jag själv borde ta fasta på.

För de som läser artikeln och äter Antideppressiva borde ta fasta på detta och ut och gå samt kanske kan gå ned i medicindos på sin Antidepressiva medicin sedan fasa ut helt

Medicin är bra när den används rätt men i längden vad händer då?

Eller inte finns att få tag på. En medicin som beklagligt nog jag själv använt är restnoterad och har slutat tillverkas och kommer inte att tas upp igen bara som jämförelse. Då inom ett helt annat område och de som har använt depressiva mediciner har samma felfunktion som biverkan gäller män som jag har.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1284783 av Skellington
Om man inte dricker fungerar medicinen bättre.
Mer
3 år 6 månader sedan #1284784 av Nissegossen
För mig får du göra exakt vad du vill med dig själv, så länge jag själv inte berörs.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1284793 av Skellington
Detsamma.

Har sagt det tusen ggr.

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1284800 av Pimed
Nissegossen det kanske inte fungerar på alla och att sluta med sin antidepressiva är nog inte så smart då många har ätit det i flera år. När man har ätit antidepressiva länge kan man aldrig sluta äta dessa. Pga ämnena naturligt har slutat produceras pga lång användning av antidepressiva.
Mer
3 år 6 månader sedan #1284808 av Nissegossen

Pimed skrev: Nissegossen det kanske inte fungerar på alla och att sluta med sin antidepressiva är nog inte så smart då många har ätit det i flera år. När man har ätit antidepressiva länge kan man aldrig sluta äta dessa. Pga ämnena naturligt har slutat produceras pga lång användning av antidepressiva.


Kan vara så, ber om ursäkt till de som behöver sin medicin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum