Ska sluta äta överflöd av socker (långt inlägg!)

Mer
3 år 6 månader sedan #1289116 av memphis
Lejonhjärta, sluta med godis blir inte svårt för mig för jag äter så lite godis ändå. Och pastan kan jag byta till fullkorn, inga problem. Kanske äta ägg till frukost i stället för bröd. Jag äter mycket bröd nämligen. Det blir svårast att sluta med!
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289144 av Maxjohan1983

krokus skrev: Jag är en chokladjunkie. Jag blir förvånad om det ens går en dag utan choklad. Dr Google säger att det kan vara magnesium som jag behöver.

Det kan också vara järnbrist. Jag ska köpa choklad då affären öppnar för idag. Jag köper det för järn och magnesium och godare än blodpudding. :D

Vad ni än gör brudar, så svält er inte! Det brukar inte funka i längden och kan bli komplikationer av det.

memphis skrev: Lejonhjärta, sluta med godis blir inte svårt för mig för jag äter så lite godis ändå. Och pastan kan jag byta till fullkorn, inga problem. Kanske äta ägg till frukost i stället för bröd. Jag äter mycket bröd nämligen. Det blir svårast att sluta med!

Jag gick upp 25 kg av mackor med räkost och sånt på. Det var längesedan nu då jag bodde på boende. Mycket bröd gör en fet!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289150 av krokus
Jo, jag tar magnesiumtabletter men jag sover halvdant om jag tar fler än en. Rekommenderad dos verkar vara 2-3 tabletter av den sorten som jag tar. (Magnesiumglycinat.) Andra sorters magnesium blir jag konstig i magen av.

Järntabletter tar jag vid mens och även utav dem blir jag konstig i magen. :?

Borde kanske äta blodpudding någon gång då och då. Det är inte supergott.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289151 av Maxjohan1983
Mörk blockchoklad har ungefär 95% av dagsbehov vid 100 g. Blodpudding är bättre men inte jättestor skillnad från 120%-140%... Sedan finns det ju annat man kan äta för just järn. Jag har börjat äta Fiberhavregryn, det är havregryn blandat med vetekli och det är en del järn i vetekli.

Hela listan för järn: matkalkyl.se/naringsamnen55.php

Här är för magnesium: matkalkyl.se/naringsamnen58.php

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 6 månader sedan #1289154 av Stoneage

Maxjohan1983 skrev:

krokus skrev: Jag är en chokladjunkie. Jag blir förvånad om det ens går en dag utan choklad. Dr Google säger att det kan vara magnesium som jag behöver.

Det kan också vara järnbrist. Jag ska köpa choklad då affären öppnar för idag. Jag köper det för järn och magnesium och godare än blodpudding. :D

Vad ni än gör brudar, så svält er inte! Det brukar inte funka i längden och kan bli komplikationer av det.

:ljus
Mer
3 år 6 månader sedan #1289183 av Lejonhjärta
Nej, att svälta är inte bra... Man ska ju så klart äta tillräckligt, så att man inte går hungrig. ;)