Världens bästa och enklaste sätt att gå ner i vikt och hålla vikten (kod knäckt)

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289950 av Nissegossen
Här livsmedel bra för plånboken och för klimatet och närodlat, ett animaliskt, ägg.
www.svd.se/matens-topp-7--mest-naring-fo..._campaign=2020-10-12

På det behövs en god efterrätt inte sant? :angel Chokladpudding – så blir den supergod www.aftonbladet.se/matdryck/a/70vQEw/cho...sa-blir-den-supergod

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289956 av Zoidar
Idag har jag ätit två skålar med sommargrönsaker. Kalorier hittills är 450.

Ska dock på bibelstudium och då brukar det bjudas på kanelbulle. Fast jag har råd med att en kanelbulle slinker ner. Det ser ju nästan ut som en grönsak. :)

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan #1290083 av Admin1
Upptäckte igår att det finns havreris, som är miljövänligare och mer näringsriktig än vanligt ris. Tillverkas i Sverige av havre från västgötaslätten.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290109 av krokus
Hehe, jag som ytterst sällan äter grönsaker skulle inte klara denna diet. Blir du verkligen mätt på enbart grönsaker? Ingår bönor och andra proteinkällor i grönsaksdagarna?

För ett tag sedan provade jag att byta ut ris mot matvete. Det var väl okej, men inte supergott. Det gick åt extra mycket majonnäs till fisken.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290122 av Zoidar

krokus skrev: Hehe, jag som ytterst sällan äter grönsaker skulle inte klara denna diet. Blir du verkligen mätt på enbart grönsaker? Ingår bönor och andra proteinkällor i grönsaksdagarna?

För ett tag sedan provade jag att byta ut ris mot matvete. Det var väl okej, men inte supergott. Det gick åt extra mycket majonnäs till fisken.


Jag brukar ha gröna ärtor i salladen. Äter också linsgroddar. Tror jag klarar mig, även om proteinmängden inte blir så hög. Jag tycker jag blir hyffsat mätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan #1290143 av Cosmos
För att bli mätt på grönsaker måste man ha lite "smörjmedel" i som just majonnäs eller creme fraiche. Bernaise kanske också går ner tillsammans med kålen och morötterna.

Fast jag får diarré av denna typ av kost.