Diabetes?

  • Sverker
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #220207 av Sverker
Diabetes? skapades av Sverker
En kväll förra veckan käkade jag mycket mer godis än jag brukar. Det blev en rejäl dos socker förstås.
Dagen efter blev jag oerhört trött när jag skulle upp tidigt och jobba (börjar 6:30). Vid flertal gånger upplevde jag nära att svimma känslor som jag inte brukar ha normalt. Tröttheten satt i flera timmar. Orkade knappt stå på benen på jobbet. Har aldrig vart med om liknande.
Och då hade jag sovit lika länge som vanligt (ca:7-9 tim.)

Nu undrar jag om någon vet: kan det handla om diabetes i ett tidigt stadium? Bör jag undvika alltför mycke socker?
Mer
14 år 10 månader sedan #220211 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diabetes?
I så fall måste du ha långt gången diabetes om du får
känningar av socker. Till en början märks knappt diabetes.
Det smyger på en.
Har du fått blodsockret provat inom psykiatrin? Det borde
ingå i rutinerna.
Mer
14 år 10 månader sedan #220221 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Diabetes?
Du borde känt illamående och ökad törst för att det skulle vara typiska tecken på diabetes. Att vara nära att svimma får mig snarare att fundera på om blodtrycket är bra.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 10 månader sedan #220231 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Diabetes?
Huva. Diabetes skrämmer mig. Har en arbetskamrat född 53 som fick det häromåret. Jag ligger illa till med min övervikt.
Mer
14 år 10 månader sedan #220235 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Diabetes?
Jag är inte orolig. Min far hade diabetes och alla fastrar och farbröder och många kusiner.

Jag är inte orolig, jag såg min far koka glassprutan i en aluminium kastrull när jag var ung, men hjälpmedlen ifråga om både läkemedel och hjälpmedel ökade hela tiden och ju äldre jag blev såg jag att det för farsan att det gick bättre för honom.ö Tror till och med att det mot slutet, var så att han slapp ge sig själv sprutor utan att det räckte med tabletter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Erase.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #220243 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Diabetes?
Gå ned i vikt,- det hjälper emot diabetes. Ät inte för ohälsosam mat,. Rök ej.