Ryckningar i kroppen.

Mer
18 år 6 månader sedan #22452 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ryckningar i kroppen.
Är det inte så att du stressar ner på kvällen?
Det kan vara därför som du får ryckningar.
Du kanske ligger på så hög spänningsnivå på
dagen så att det blir stor skillnad på kvällen
och att det därför kommer ryckningar.
Dina ryckningar kan bero på att stressnivån
tillfälligt minskar.
Mer
18 år 6 månader sedan #22456 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ryckningar i kroppen.
Hej anonym! Jag tycker att eftersom du vill ha akineton så fråga din läkare om du kan få pröva dem ett tag.
Jag tar själv 5 akineton om dagen mot biverkningarna av den gamla depå neuvrolepteka jag tar (Trilafon).
Jag har stått på akineton sedan 1974, så jag kan bara tillägga att du kan fråga din läkare om du inte kan få det i dosdisp från apoteket

Varning till dig! Överdosera inte vilket är lätt att göra. Detta gäller fövrigt samtliga mediciner.

Du kan nämligen få en akinetonpsykos vilket då läkarna kallar självförvållad.

Ett råd som var givet var Rohypnol, vilket jag vill varna för, du kan ju alltid läsa bland mina första inlägg jag överhuvudtaget skrev på viska.

Den heter skon, nämligen när jag stekte min sko i stekpannan.

Jag kan bara säga att jag har haft många ryckningar i kroppens muskler men det har avklingat, så det är bara ibland jag känner av det.

Nisse önskar alla en God weekend.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 6 månader sedan #22489 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ryckningar i kroppen.
Jag tvivlar på att Akineton har effekt mot ryckningar, som är framkallade av stress. Akineton används mest mot extrapyramidala biverkningar av antipsykotika, som darrningar, skakningar och muskelkramper.

Jag har ibland tillfälligt haft besvär av ryckningar, men de brukar försvinna ganska snabbt för mig. Om du lider av stress finns det en hemsida med avslappnings- och andningsövningar, som motverkar stress. www.ceos.nu/
Om man är mycket stressad kan det vara bra att motionera, eftersom motion gör en mer motståndskraftig mot stress.