Det var inget fysiskt fel på mej

Mer
12 år 2 månader sedan #460952 av Poppy
Jag har berättat tidigare om att jag spyr och inte kan äta när jag får ångest, och att jag led av detta i flera veckor och gick ner en massa kilon. På psykiatrin tyckte dom att jag borde gå till vårdcentralen och för säkerhets skull kolla upp att det inte är nåt fysiskt fel på mej. Det gjorde jag. Läkaren klämde och kände på magen och lyssnade på tarmarna med stetoskop. Allt verkade normalt. Sen togs diverse olika blodprover också. Kommer inte ihåg allt dom testade, men det var bl a lever- och njurfunktion. Nu har jag fått svar på blodproverna. Allt var normalt där också. Slutsats: Mina magbesvär är rent psykosomatiska. Det trodde jag väl innan också, men det är ju bra att få det bekräftat.
Mer
12 år 2 månader sedan #460968 av Bitte
ja, det är alltid bra att kolla för säkerhets skull.
Mer
12 år 2 månader sedan #461084 av Admin1
Fint att de kollade upp detta med en riktig undersökning och det är inte alltid man gör det utan det kan bli direkt avfärdat som psykiskt.
Mer
12 år 2 månader sedan #461134 av Poppy
Ja jag har läst det på Viska, att folk ibland inte blir tagna på allvar för sina fysiska besvär. Jag har nog haft tur med vården, för mina fysiska åkommor har dom alltid kollat upp. För c:a tio år sen hade jag problem med att hjärtat rusade ibland och så började jag svettas en massa. Där gick dom också in och kollade hjärtat, ämnesomsättningen m m innan dom drog slutsatsen att det var psykosomatiskt.
Mer
12 år 2 månader sedan #461160 av Geta
På biblioteket säljer de ut böcker för fem kronor. Jag råkade hitta en bok om psykosomatik hos barn från 2006.
Intressant, då mycket gäller också vuxna.
Mer
12 år 2 månader sedan #461192 av sodergardfia
Bra att det inte var något fysiskt fel, men mindre bra att du har problemet över huvud taget. Tror du någon typ av terapi, typ avslappning, kan hjälpa?