skakar!

Mer
18 år 4 månader sedan #28820 av Interlude
skakar! skapades av Interlude
sen en ganska lång tid tillbaks innan jag blev "sjuk", innan jag fick min medecin så skakar hela tiden, jag darrar på handen jätte mycket och detta är hela tiden. min vänner tycker att jag darrar mer än vad jag inser. vet inte, skulle det kunna vara nån sjukdom, då menar jag en fysisk...vad tycker ni man ska göra åt det. detta händer även då jag är lugn inte bara i stressade tillfällen.
Mer
18 år 4 månader sedan #28821 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet skakar!
Samma här, en del restless legs, en del skakningar.
Inte dirktkoplat till medicin, men rls går inte alls med propavan.
Blir nattliga promenader.
Mer
18 år 4 månader sedan #28823 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet skakar!
ja men det måste vara nåt fysikst fel på mig, eftersom jag darrar och skakr hela tiden, sen jag var fjorton år. jag tror jag aldrig haft en dag utan skakningar.
Mer
18 år 4 månader sedan #28825 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet skakar!
Mjajo, jag o en anna vän brukar besöka en tredje vän, han ropar konsant på min första vän att benen måste stanna, sen på mig. Min första vän äter dock mediciner.

Det är troligen ngn form av osäker ångest som går ut i kroppen, det verkar så för det mesta, har bara små skakskov på kanske 20 min totalt var dag nu, när det var som värst så skakade allt hela tiden. Psykiatikern menade att det var en annan läkares gebit. När jag väl pallrade mig det hade jag restless legs så det sjöng om det, fick råd att äta vitaminer och järn, struntade i alla lergigan, nocinan, theralen, osv. Propavan o nocinan är horribla när det gäller att framkalla rls, men är så seeg o trött, men man måste gå, o gå, eller bada.
Mer
18 år 4 månader sedan #28842 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet skakar!
Vet inte om det är samma, men jag har också alltid varit väldigt darrhänt. jag har ofta fått pikar om det av kompisar. Jag har fortfarande lite problem med det. Skall jag bära en kaffekopp med tefat kan jag inte bara hålla i tefatet utan måste även hålla i koppen. :) Håller jag inte i båda börjar jag darra och det slutar garanterat med att koppen till slut åker av tefatet!

mvh Fredrik
Mer
18 år 4 månader sedan #28844 av Marduk
Svar från Marduk i ämnet skakar!
Brukar få väldigt darriga händer om jag skall hålla på med småpill
exempelvis skruva och pilla i en dator eller byta strängar på min elgitarr...
tappar skruvar o div när ja håller på. ganska jobbigt....mysko nog så är det bara på kvällarna jag får det...

har en kompis som har någon sorts nervsjukdom som gör att hans händer/fingrar darrar nått fruktansvärt.. han äter medicin för det och missar han en dag så kan han knappt hålla i en kaffekopp. och enligt honom så ska tydligen sjukdomen bli värre med åren.... fast har alldrig frågat vad sjukdomen heter..

mvh
mats