vill inte se ut såhär..

Mer
18 år 2 månader sedan #31002 av Interlude
jag var på KS på plastikkirurgi idag...och jag kkommer alltid ha mina ärr jag vill inte ha dom jag står inte ut med dom dom kliar är fula jag kan inte ha sex med nån längre inte ha kjol på sommaren och jag valde inte ens det själv..jävla horsjukdom fyfan vad jag hatar den varför förstör den bara mig hela tiden
Mer
18 år 2 månader sedan #31015 av Nissegossen
Kramar Interlude! Jag förstår dig. Men du jag tycker att du inte skall bry dig om det.

Det gör inget ens på badstranden om du har ärr.

Det viktiga är att du får prata med den du gillar och tala om för den personen hur det är med sjukdom och så.

Kommer personen ifråga som du pratar med, att ta avstånd ifrån dig bara för det, då är den personen inte värd ett vitten och då behöver du inte ödsla mer tid på den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #31024 av Saari
Svar från Saari i ämnet vill inte se ut såhär..
Jag kommer aldrig heller kunna acceptera mina ärr. Men jag försöker. Jag menar, det är ju bara hud fast en annan färg och liksom tjockt. Men jag brottas med samma tankar, kommer aldrig kunna ha kjol eller bada och aldrig någonsin ha ett förhållande för att man aldrig kommer kunna ha sex. På grund av horsjukdomen. Fan.
Mer
18 år 2 månader sedan #31038 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vill inte se ut såhär..
Berny Pålsson är stolt över sina ärr och hon döljer dem inte. Jag minns inte om hon skrev det i boken, men hon har talat om det i olika intervjuer som jag läst. Jag tror att man kan leva ett helt normalt liv även om man har lite ärr.

De kanske vill avvakta med att plastikoperera tills de är helt säkra på att du inte skadar dig själv mera. Jag tror därför att du kanske kan bli opererad för dina ärr om några år, när du är helt frisk från din borderline.
Mer
18 år 2 månader sedan #31061 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet vill inte se ut såhär..
förrut oroade man sig över det lilla fettet på magen när man valde ut en bikini. nu kan man inte ha det, eller kjolar.
många människor tycker det är äckligt med ärr och tycker man är konstig/dum i huvudet om man skurit sig själv. och det är många som tycker så. jag har både fått höra och fått känna det. jag vill inte förklara varje gång, förklara hur min ångest tar över oc på ett sätt ursäkta mig genom att tilläga att dettta har jag inte kunnat rå för.

nej dom kommer inte kunna operera senare heller. inte om några år och inte nu, för kirurgen sa att min hur läker mer än vad den ska (finns nåt konstigt namn för det) och det skulle KUNNA innebära större och fulare ärr om dom opererar. Kortison behandling ska jag dock påbörja om ett par veckor och hålla på fram till sommar. Kortisonet får ärren att "sjunka" lite och kännas mujukare. men dom kommer fortfarande synas lika mkt.

jag blir så arg på mig själv. jag kunder inte ens låta bli att få ångest där hos doktorn igår. hypervetilerade och storgrät när han sa det. jag anade att det var det svaret jag skulle få men ändå kom det som en chock. jag trodde att ärren var nåt som skulle försvinna med sjukdommen om man säger så. men dom kommer alltid finnas där och påminna.