Brutalt ont

  • Crille
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33002 av Crille
Brutalt ont skapades av Crille
Har det lite tufft nu. Käkade Risperdal men fick ganska feta biverkningar. Huvudvärk och strul med balanssinnet.

Sen skulle jag på anställningsintervju och det kan man ju inte gå på om man har biverkningar så jag gjorde ett uppehåll med Risperdalen och åkte iväg på Intervjuen, glad i hågen.

Hamnade hos nån dåre utanför Årsta i Stockholm han svammlade en massa skit så jag började titta mot utgången redan efter 2 minuter. Fick sitta kvar en halv timme för sällskaps skull (ni vet hur pinsamt det blir) .

Sen trodde han att jag var nån spion från arbetsförmedlingen när jag surnade till på att han inte ville betala nån lön eller anställa nån. Ja hela situationen är så absurd satt det inte går att redigöra för men det finns psykopater som de inte vårdat ännu inom psykiatrin. Helt klart!

Sen dess har jag inte kommit igång med Risperdalen igen.

Dagsläget är ju en svår balansgång mot försäkringskassan och därtill måste man ju snåla som en tokig för att överleva ifall de drar in sjukpenningen.

Men visst har jag blivit livstrött av alltihop och vill bara dö.

För några dar sen drabbades jag av nåt som verkar vara halsfluss. Svalget svullnade igen fullständigt men snål som jag måste vara så gick jag inte till läkaren.

Just när jag skriver detta så har jag inte ont men tidigare under kvällen var det rejält tufft.

Jag ställde mig framför spegeln med ett stearinljus och tittade ner i avgru...svalget och nog ser det väl ut som halsböld alltid.

Men jag funderar på att skita i att gå till läkaren ändå eftersom jag är ganska trött på livet.

Halsböld är kan vara dödligt sägs det. Så då kanske jag slipper be läkaren om en överdos med sömnmedel. Men redan nu märks det att ett självmord via halsböld kommer att göra ont.

Fruktansvärt ont!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33007 av
Svar från i ämnet Brutalt ont
Hej Crille,

Det var mycket på en gång. Hoppas du finner lindring på något sätt. Skulle vara skönt med ett varmt bad kanske om du är förkyld och har en böld i halsen. Honungsvatten är bra också.

/Sofie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33014 av
Svar från i ämnet Det blir inget honungsvatten
Feg som man var så gick jag till slut till läkaren. Det hjälper tyvärr inte med honungsvatten. Det var halsböld. Fick pencilin och hoppas på att det hjälper annars blir det skalpellen.
Mer
18 år 2 månader sedan #33019 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Brutalt ont
Hej, Crille!

Bra att du gick till läkaren med halsbölden och fick penicillin mot den. Risperdal kan som biverkning ge huvudvärk och yrsel, så mitt råd är att du kontaktar läkaren om att du fått dessa biverkningar. Kanske kan du då få byta till ett annat preparat. Efter vad jag läst vad du skrivit tror jag att du skulle pröva ett annat antipsykotiskt läkemedel för jag tror att du kanske behöver ett.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33049 av
Svar från i ämnet Himlen kan vänta
Himlen kan vänta! Som en förlossning! Somnade med bultande smärta som om nån kört in en korkskruv i örat. Sen poff! Mitt i natten sprack bölden och hela rummet fylldes med en lukt av skit. Det var det grymt äckligaste jag någonsin känt men sen var jag som en ny människa!

Det får väl bli sista inlägget på denna bizarra tråd.

Men vilken befrielse att bli av med det.

Helt sanslöst!