Jag kommer inte att leva länge till om jag inte skärper mig

Mer
7 år 3 månader sedan #883358 av Richard
Min psykiater lät mig lämna blodprov för att kolla en del värden. Jag tror alla värden var helt katastrofala... :cry:

Det var levervärden, blodfetter, blodsocker, triglycerider, folsyra o säkert flera. Alla var dåliga... :cry: Jag remitterades till husläkaren, o har lämnat ett blodprov till på vårdcentralen. Någon vecka senare kom en tid till husläkaren. Det betyder dåliga nyheter... Annars hade det bara kommit ett brev med svaren från blodprovet.

Men det var väl väntat... Jag missköter min hälsa. Äter för det mesta bara en gång om dagen, o då äter jag jättemycket. Nästan alltid slänger jag ihop lite skräpmat, typ steker några fryshamburgare eller liknande. Jag motionerar aldrig, förutom den lilla cykeltur till Spiran. O så är det ju alkoholen...

Jag pratade idag med en i personalen på Spiran som jag har förtroende för. Skrev ner en del om hur jag ska ändra på kosten o till att börja med att promenera till Spiran istället för att cykla.

Om jag inte börjar skärpa till mig, så kommer jag att dö snart!
Mer
7 år 3 månader sedan #883363 av lärjungenMatteus
Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att ni får förlåtelse för era synder. Då får ni den heliga anden som gåva.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #883364 av lonely
Men usch så du säger!!! Du fixar det här!! Jag ska oxå börja va sund...
Mer
7 år 3 månader sedan #883462 av Admin1
Börja promenera 2 timmar per dag, bättre kost och trappa ner på ölen. En positiv sak du röker inte.
Mer
7 år 3 månader sedan #883517 av MsTibbs
Mer
7 år 3 månader sedan #883518 av Richard

Admin1 skrev: Börja promenera 2 timmar per dag, bättre kost och trappa ner på ölen. En positiv sak du röker inte.

Glömde naturligtvis skriva det... :rolleyes:
Röker ca ett paket om dagen...