Ser stjärnor, ljusa prickar. vad beror det på

Mer
7 år 4 månader sedan #885000 av Lelle
har aldrig tagit tag i saken men kanske dags nu. nyss när jag hostade lite väl hårt då började jag se massa små ljusprickar som blinkar, som att se stjärnor och det håller på bara några sekunder. det här har hållit på ända sen jag varit liten. har aldrig tagit tag i det men gör det nu. det händer ibland, inte ofta men ibland. nu vill jag hitta orsaken.
Mer
7 år 4 månader sedan #885007 av Utomjordingen
Har du tinnitus?

För har man satans ljuden tinnitus nivå 3 så kan man ha Visuell snö som jag har! Jag har haft Visuell snö sen våren 1990. Det är som om det snöar hela tiden.

Brukar har solglasögon på mig - inne som ute. Så jag har hittat ett knep mot detta. Har också märkt att solglasögon kan även dämpa ångest!




Mer
7 år 4 månader sedan #885018 av Lelle
du kan hittat. har aldrig någonsin tänkt i dom banorna att det kunde vara Tinnitus. läste om Tinnitus alldeles nyss.
Mer
7 år 4 månader sedan #885019 av Lelle
får även brus i öronen ibland och läste nu att det kunde Tinnitus också ge. jag har aldrig tänkt att det kunde vara Tinnitus .... tidigare
Mer
7 år 4 månader sedan #885022 av Lelle
Utomjordingen:

jag har haft det hela mitt liv , men det är inte ständigt. det kommer ibland , särskilt om jag nyst hårt eller hostat hårt.
Mer
7 år 4 månader sedan #885024 av Lelle
Utomjordingen,

nja inte snö, dom är gula, ser mer ut som stjärnor