Medical Marijuana - Parkinsons

Mer
6 år 7 månader sedan #958759 av IngeF

Admin1 skrev: Alternativ körde i början med cannabis och han var ju väldigt sjuk på den tiden. Inget att rekommendera. Psykosframkallande.

Forskningen peker i flere retningen.
Mer
6 år 7 månader sedan #958983 av Undrande

Admin1 skrev: Alternativ körde i början med cannabis och han var ju väldigt sjuk på den tiden. Inget att rekommendera. Psykosframkallande.

Det är en halvsanning i bästa fall. Hur många exempel vill du se på människor som inte får psykos?
I Colorado får du köra bil.
[youtube]dw1HavgoK9E[/youtube]
Mer
6 år 7 månader sedan #959013 av Admin1
Cannabis utlöser inte schizofreni annat än hos personer som har hög risk på schizofreni. Sedan är det inte bra att röka cannabis om har har schizofreni.
Mer
6 år 7 månader sedan #959034 av Undrande
Nej, det stämmer, vissa med hög risk bör undvika det. Och 100-tals andra saker.
Om det är bra när man har det, pja, det tvistar väl de lärde om. Frågan är ju vad målet är, som jag sagt så anser jag att medicinering med lugnande eller neuroeptika avser att få hjärnan att lugna ner sig, hela patienten kan gärna lugna ner sig, vilket jag såg en felbehadling med Haldol med förra veckan..
Frågan är väl om de trivs bättre med livet eller om de tycker de plågas mer, och inte tester alla ggr.
Mer
6 år 7 månader sedan #964677 av 1Dave
Men minskar neuroleptikan effekten av cannabis?

/Dave
Mer
6 år 7 månader sedan #964950 av Admin1
Troligen men missbrukar man så kan man strunta i medicinen. En missbrukare brukar ha 4 gånger fler psykoser.