Jag är troligen allergisk mot katterna, men...

Mer
6 år 11 månader sedan #924427 av Richard
Jag tror tyvärr att jag har blivit allergisk mot katterna... :( Men, så länge jag tar Theralen så märker jag inte av det. Men igår så var jag så trött, så jag somnade ifrån mina kvällsmediciner, bl.a. Theralen. Tidigare i kväll, så började det klia över stora delar av kroppen o det började göra ont i ögonen och i öronen. Har nu smörjt in halva kroppen med hydrokortison, o tagit min Theralen idag.

Detta är andra gången detta händer. Men inget kan hindra mig från att lämna mina katter! Theralen används ju också som allergi-medicin. Så, jag hoppas verkligen att detta går bra!
Mer
6 år 11 månader sedan #924483 av Admin1
Du kan ju testa dig om du är kattallergisk. Finns blodprover, men pricktest är bäst.
Mer
6 år 11 månader sedan #924532 av Richard
Ok, tack!

Ska be om ett sånt, det kan ju vara något annat jag är allergisk mot... För vi har alltid haft katter när jag växte upp, o då tog jag ingen Theralen, o det hände inget.
Mer
6 år 11 månader sedan #924551 av memphis
Om jag blev allergisk mot hundar skulle jag äta medicin för att ändå kunna ha dem. Men jag undrar om man får det på högkostnadsskyddet då? eller säger vårdcentralen att jag får skylla mig själv som fortsätter ha hundar? där är ju ett läge där man verkligen kan sägas få skylla på sig själv. jag har läkare i släkten, så jag skulle kunna få recept ändå för alla i min släkt vet att hundarna är allt för mig.
Mer
6 år 11 månader sedan #924601 av Richard
Samma här! Fast med katterna.

De är de bästa jag har, o älskar dom sååå mycket!
Jag skulle hellre leva med klådan (om inte Theralenet tog bort den), än att lämna bort katterna!
Mer