Jag måste ta tag i saken med tänderna!

Mer
6 år 10 månader sedan #929500 av Lelle
När jag vickar på vissa tänder så rör dom sig. Jag ska prata med mamma , det är allvar.
Mer
6 år 10 månader sedan #929543 av Nissegossen
Tandlossning, gå till tandläkare. Försök titta på ditt landsting, sök där på nödvändig tandvård i mitt landsting västra Götalandsregionen det här som är för jag själv. www2.sahlgrenska.se/sv/Vastra-Gotalandsr...Nodvandig-tandvard-/
För s.k grönt kort, gå till din psykiatriker bed denne skriva ett intyg på att du har medicin som käkar tänder, det skall ställas till det Landsting du är i. Sedan gå till din egen tandläkare och begär en bedömning om du har dålig salivavsöndring då denne måste intyga att du är berättigad till s.k grönt kort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #929558 av Geta
När du borstar tänderna- borsta även tandköttet. Då underlättar du blodtillförseln.
Då får du inte tandlossning.
Mer
6 år 10 månader sedan #929583 av Nissegossen
Djupa tandköttsfickor brukar tandläkare bränna bort. Förövrigt samma som Geta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #929676 av Lelle

Geta skrev: När du borstar tänderna- borsta även tandköttet. Då underlättar du blodtillförseln.
Då får du inte tandlossning.


Geta, det är inte första gången ni säger det till mig, jag tror du sa det en gång i december-januari också. Jag har följt ditt råd och borstar alltid på tandköttet, det är faktiskt tack vare att du sa det som jag gör det. Så det kanske inte är så stor fara ? funderar på att börja med listerine!
Mer
6 år 10 månader sedan #929704 av Lelle

Nissegossen skrev: Tandlossning, gå till tandläkare. Försök titta på ditt landsting, sök där på nödvändig tandvård i mitt landsting västra Götalandsregionen det här som är för jag själv. www2.sahlgrenska.se/sv/Vastra-Gotalandsr...Nodvandig-tandvard-/
För s.k grönt kort, gå till din psykiatriker bed denne skriva ett intyg på att du har medicin som käkar tänder, det skall ställas till det Landsting du är i. Sedan gå till din egen tandläkare och begär en bedömning om du har dålig salivavsöndring då denne måste intyga att du är berättigad till s.k grönt kort.


ska kolla upp , göra vad jag kan