Kan man bli förkyld under sommaren utan att

Mer
6 år 9 månader sedan #945974 av Carmen Al Kebab
Kan man bli förkyld under sommaren utan att bada i iskalla vattnet? Känns som att jag har blivit förkyld i halsen, ganska torr i munnen som kännetecknar förkylning (inte en biverkan)... Dock svettas jag ändå ganska mycket eftersom det är varmt.
Mer
6 år 9 månader sedan #946002 av Geta
Om det finns någon smitta som cirkulerar går det säkert att få en sommarförkylning. Den kan ju ha kommit från någon annan världsdel via flyg.
Mer
6 år 9 månader sedan #946003 av Nissegossen
Sommar förkylningar är svåra då de anses som farliga eftersom det sker på sommaren. Bota dig på bästa sätt, eventuellt kan en lunginflammation komma på detta. Ut och rör på dig i friska luften. Det är bättre än att sitta inne. Som det står utanför infektionskliniken på Östra, ingen har dött pga frisk luft. Ja, väntrummet är utanför i friska luften och varje mottagningsrum har en dörr att öppna utåt nere på marknivå.
Om du röker, rök inte, snusa hellre, det lever du längre på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #946008 av Geta
På tuberkulossanatorierna fanns det balkonger där patienterna fick ligga under dagarna i den friska skogsluften.
Mer
6 år 9 månader sedan #946018 av Nissegossen
Renströmska sjukhuset ligger inte långt ifrån här. Min ena syster jobbade där på operation som operationsbiträde. Hon sade att de finaste lungorna hon sett, var hos en kvinnlig sömmerska. Hon hade svalt en synål. Till bror min sade hon, det du kratsar ur pipan så ser de lungor vi opererar ut och slänger i en spann. Min bror sade, hon räddade mitt liv, då efter det att jag slutade då röka.

Min mottagning jag går till, låg i Gula villan på området. Enklast var att ta cykeln och cykla dit via Studiegången (Studentboende) rätt nära här. Numera avflyttat till Munkebäcksmotet vilket är längre ifrån. sv.wikipedia.org/wiki/Renstr%C3%B6mska_sjukhuset

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #946019 av Carmen Al Kebab
Tveksamt om det var en förkylning, kanske bara var torr i munnen efter jag hade pratat... Nu är det som vanligt igen.