Hudcancer

Mer
6 år 8 månader sedan #952995 av keer86
Hudcancer skapades av keer86
www.google.se/search?q=hudcancer&sou...biw=1920&bih=960


har fått hudcanser men vågar inte gå till läkaren då får jag det svart på vitt att jag har det
vill ändå dö
Mer
6 år 8 månader sedan #953027 av Geta
Svar från Geta i ämnet hudcanser
Är du säker på att du har hudcancer? Vilken sort? Jag hade hudcancer för några år sedan men inte malignt melanom. En läkare tog bort såret på Vårdcentralen. Först trodde de mig inte men när det skickades på analys visade det sig vara cancer. Har inte fått tillbaka det.
Mer
6 år 8 månader sedan #953039 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet hudcanser
har också fått någon brun prick i slutet av magen bredvid ett födelsemärke, det verkar vara en finne som spruckit, har fått såna blämmor förut på rumpan och midjan men det har försvunnit efter ett par veckor. Hoppas inte att det är hudcancer bara, hur ser man om det är hudcancer förresten?

mvh
Mer
6 år 8 månader sedan #953040 av Geta
Svar från Geta i ämnet hudcanser
Det finns flera sorters hudcancer. Det är inte säkert att en läkare på Vårdcentralen kan avgöra om det är cancer genom att bara titta. Fläckar som försvinner efter ett tag kan inte vara hudcancer. Malignt melanom blir nog bara större.
Mer
6 år 8 månader sedan #953042 av Pentagon
Svar från Pentagon i ämnet hudcanser
För att hamna i riskzonen för malignt melanom krävs ju vissa kriterier såsom bruna och svarta födelsemärken. Själv har jag fräknar över hela kroppen så det är lugnt för min del (antar jag). Jag har som vanligt solat hårt och ser ut som en mulatt.
Mer
6 år 8 månader sedan #953048 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hudcancer
Apoteket Hjärtat erbjuder födelsemärkeskontroll för 350 kr. De har en kamera som kan avgöra om det är cancer eller ej. På denna hemsida finns en lista över apotek, som har denna kontroll.

www.apotekhjartat.se/vara-tjanster/fodelsemarkeskontroll/