Jag behöver rådgöra

Mer
6 år 8 månader sedan #956734 av Nissegossen
Ja, på förekommen anledning av att jag behöver hjälp, detta är en fråga för främst Admin.

Symptomen; En skugga fladdrar i nedre delen av höger ögas nere i högra hörnet i det perifera synfältet , det uppträder av och till. Är det något som tyder på näthinneavlossning?

Min Ögonläkare jag besökt i år, har semester och är inte i Sverige. Jag ringde sedan vårdguiden 15 min väntetid och ögonakuten ligger på Mölndals Sjukhuset en helt annan stad och de har ingen telefontid mer idag

Vad göra, behöver råd?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #956735 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag behöver rådgöra
Har varit hos ögonläkare i år. Hon uppmanade mig att söka akut om jag märkte en skugga i synfältet. Näthinneavlossning är inte att leka med. Kan du inte ringa din Vårdcentral, så kopplar de dig vidare.

Något som är mindre farligt är om du har fått glaskroppskollaps. Då brukar det uppträda som svarta flugor i synfältet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 8 månader sedan #956739 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag behöver rådgöra
Ja, det låter allvarligt? Dem ringer upp dig inom 15 minuter har dem lovat, man kan ge personnumret via telefon då går det snabbare?

Eller 1177? säg att det är akut?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 8 månader sedan #956741 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag behöver rådgöra
Så här står det på Mölndals ögonakuts hemsida:

Viktig information till dig som söker akut ögonsjukvård.
Från och med den 1 oktober 2009 behövs en remiss från
Vårdcentralen eller annan läkare för att söka akut på ögonmottagningen.

Det brukar blixtra vid näthinneavlossning och det dras ner som en gardin för ögat.
Mer
6 år 8 månader sedan #956746 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag behöver rådgöra
OK Geta, jag är tacksam, skall leta upp numret och prata med ssk som tar emot samtalet och rådgöra med henne, hon är mycket bra att ha och göra med. Kan bara säga att när man ringer dit är det en man som svarar automatiskt han ger tydliga instruktioner och hela han lyser av auktoritet och pondus. Jag har försökt säga åt min behandlande ssk att han skall ni sätta och säga, på den kontakt punkt som är för psykiatri. Han är mycket tydlig och ger korrekt info, man tvekar inte på något han säger.

Numret för att själva kolla vad jag menar är 031-3450651

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #956747 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag behöver rådgöra
De ringer upp mig 16.00

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum