Gikt?

Mer
6 år 7 månader sedan #967125 av MsTibbs
Gikt? skapades av MsTibbs
Jag har ont i fingerleder på höger hand, sen handleden, sen motsvarande leder på vänstern. Finns nått man kan göra åt sånt här på tidigt stadium? Mor säger det är sånt jag får ta när jag blir gammal... 33år... hon har ocksåont i lederna.
Mer
6 år 7 månader sedan #967145 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gikt?
Artros kan uppträda i leder, kanske det du har? Boten mot Artros, även om det i länkens sökväg står det lindring av Artros.

kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713c...7-lindring-av-artros
Reumatism är också möjligt, prata med läkare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #967149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gikt?
Man ska minska på köttet om man har gikt. Det är en vällevnadssjukdom. Sverker Sörlin har skrivit en bok om sin gikt:

Mer
6 år 7 månader sedan #967151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gikt?
Gikt förekommer mest i höger stortå, i fråga om det, skall man stoppa att sätta i sig det som innehåller oxalsyra såsom rabarber, men även vanilj.
Min bror har gikt och kan inte äta det uppräknade för att då får han ännu mer ont. Han liknar det vid att en sådan stampmaskin som de förr hade stensättarna för att få ned stenar i gatubeläggningen står och stampar på hans fot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #967161 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Gikt?
Tack. Jag får googla. Inte så jättehemskt. Än. Mors blev värre med tiden.
Mer
6 år 7 månader sedan #967176 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Gikt?
Reumatism?