Är inte risken större om man tänker på det?

Mer
6 år 7 månader sedan #968746 av Lelle
den 5 mars 2015 skulle jag ta en genväg genom att hoppa över ett staket, jag ramlade när jag var halvvägs över staketet och benet hamnade snett åt ena sidan så senan bakom knät sträcktes! dagarna precis efteråt så kunde jag inte gå och hade extrem smärta. tillochmed 1 år efteråt så kändes det bakom knät. Jag hade tänkt att börja med långpromenader nu på hösten men är orolig för att få ont i senan bakom knät igen! vid ansträngning kan skadan rivas upp. Men visst är risken större att man får ont om man hela tiden går och tänker på det? jag har dock inte ett dugg ont nu och kan gå långt men är rädd för att riva upp skadan!
Mer
6 år 7 månader sedan #968748 av Lelle
jag är rädd för att det aldrig kommer bli helt bra
Mer
6 år 7 månader sedan #968751 av Geta
Det är större risk att vara i stillhet än att röra på sig.
Mer
6 år 7 månader sedan #968988 av Admin1
Du kan ju börja med att gå 10 minuter. Sedan höja successivt tills du får känningar.
Mer
6 år 7 månader sedan #968996 av islaa
Testa cykel eller simning, det är ju väldigt skonsamt för ditt knä. Gym med crosstrainer är också ett alternativ. Jag har haft problem med fotlederna så jag fick träna upp dom med balansplatta och köra crosstrainern på gymmet för att inte fucka upp fötterna mer. Kanske nån träning specifikt för att bygga upp muskler runt knäna skulle passa. Gummiband?
Mer
6 år 7 månader sedan #969053 av Lelle

Admin1 skrev: Du kan ju börja med att gå 10 minuter. Sedan höja successivt tills du får känningar.


10 minuter kan jag gå, jag kan gå 1 mil också, men tveksamt om jag skulle kunna gå 1 mil varje dag utan att börja känna av.