Sårig o svullen öronsnibb?

Mer
6 år 6 månader sedan #976219 av Richard
I måndags så märkte jag att jag var öm i öronsnibben. Kunde naturligtvis inte låta bli att trycka o klia på den. Sen svullnade den upp, o nu är den sårig. Jag har inte haft någon piercing i örat. För ett tag sen hade jag sår i ytterörat som kändes typ likadant.

Jag var på apoteket o frågade om det var någon ide att smörja in med Voltaren-kräm (det var innan det blev sårigt). Men de tyckte jag skulle gå till läkaren. Har googlat lite o det enda jag hittar är att det kan var tecken på borrelia, men det tror jag inte det är.

Bild: i.imgur.com/XM7WkMW.jpg (Lägger inte in den, då den är lite äcklig).

Någon som har någon idé om vad det kan vara? Bör jag gå till husläkaren? Jag tvättar det med alsolsprit.
Mer
6 år 6 månader sedan #976252 av Nissegossen
Hade ett sår i örsnibben, kontaktade den husläkare jag hade då, för att det var flytningar från såret och de konstaterade stafylokocker i såret, vilket ligger latent för sjukhusanställda och även för sjukhuspatienter.

Läkare konstaterade staff och jag fick tid till operation och jag sade, kan du inte gå på baksidan örat ifråga om ärr och jag tog av mig skjortan för att den inte skulle bli blodig. Han lydde mig

Jag hade ju bedövning och jag sade till läkaren, vet du vad läkarna gör på lillhagen?

Nej.
De lägger patiens med patientkorten för att se när idioten går ut, han skrattade så han ryckte i tråden när han sydde igen. Ssk i rummet sade vad sa du. Nä jag vill inte berätta det en gång till, varpå läkaren sade, tala om det, då sade jag det samma igen.

Ssk sade när läkarteamet gått, vi gillar inte okopplade individer här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #976266 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sårig o svullen öronsnibb?
Behandla med desinfektionsmedel och avvakta. Det är inte talgkörtelinflammation och en slags finne.
Mer
6 år 6 månader sedan #976276 av Nissegossen
Jag är luttrad, bakom stolen där ssk sitter vid matbordet har jag i översta lådan, förbandsmaterial och ssk har lagt en pumpflaska med sårsprit, däri har han även tillgång till nya sprutor, samt kanyler, även förbandsmateriel, jag tror att där inte saknas det mesta i förbands materiel

När jag har ett sår sprutar jag på sårsprit och i förekommande fall plåster.
Det ligger även annan sjukhus material såsom elastiskt binda och diverse sjukhus material. Engångsskalpeller ligger i garderoben i min överlevnads utrustning.

Under diskbänken tar jag fram en burk för använda sprutor jag tar fram den inför hans ankomst.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #976484 av Richard
Allt tyder på svinkoppor... :(

Har fått ett nytt sår bredvid örat o det kliar på andra ställen på kroppen. Svinkoppor har jag haft förr. Blir till att gå till läkaren eller se om nån jag känner kan skriva ut lämplig antibiotika.
Mer
6 år 6 månader sedan #976511 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sårig o svullen öronsnibb?
Det finns en receptfri salva Microcid som kan användas mot svinkoppor.