Förkylning & feber råd och tips! (Influensatider)

Mer
6 år 3 månader sedan #1000948 av memphis
mitt tips är att inte bli förkyld till att börja med. håll avståndet till människor. i täta miljöer som bussar andas inte in så djupa andetag. samt ta inte i dörrhandag utan handskar, eller dra ner tröjan som skydd över handen. behandla alla offentliga toaletter som att de har Ebola. sitt inte på toan utan ha papper emellan. osv osv. då blir man inte så ofta sjuk.
Mer
6 år 3 månader sedan #1000999 av Geta
Var ute mycket ute i friska luften. Då blir du inte förkyld.
Mer
6 år 3 månader sedan #1001010 av Recard2016

ispegelland skrev: mitt tips är att inte bli förkyld till att börja med. håll avståndet till människor. i täta miljöer som bussar andas inte in så djupa andetag. samt ta inte i dörrhandag utan handskar, eller dra ner tröjan som skydd över handen. behandla alla offentliga toaletter som att de har Ebola. sitt inte på toan utan ha papper emellan. osv osv. då blir man inte så ofta sjuk.


Har hört att det ger mer bakterier på toan om man lägger toapapper där på.
Mer
6 år 3 månader sedan #1001011 av Recard2016
Var nog 2 år sedan eller något sådant sen ja va fysiskt sjuk. Käkar massa vitaminer o kosttillskott o de verkar hjälpa, sen är jag kanske inte på så mycket offentliga miljöer, går inte till en skola eller ett jobb.
Mer
6 år 3 månader sedan #1001065 av Nissegossen
:tänk Funderar här på om du skulle kunna använda kirurg handskar och att du därmed skulle kunna öppna toa dörren med flera. Bara det hur skall du då få av dig dem?

Jag har själv både sårsprit hand desinfektion som finns i både hemtjänstens grejor som de har kommit med, min egen som står på diskbänken sedan har ssk en låda i skrivbordet bakom där han brukar sitta vid matbordet, där har han sårsprit. Sedan har jag sjukvårdsgrejer överallt, plåster i metervara bland annat, kirurg tejp skalpeller och rena sprutor och kanyler.

Det som saknas är intubations grejer för att göra Trakeotomi. :tänk
Nja koniotomi istället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum