Stukat foten?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43450 av
Stukat foten? skapades av
Trodde jag hade stukat foten, nu efter ett halvår, märker jag att rörligheten avtagit och när jag försöker spreta på tårna går det inte.
Troligt bröt jag något i foten som läkt fel?
Mer
17 år 9 månader sedan #43454 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stukat foten?
Svårt att säga vad det är. Man tycker att ett benbrott borde givit väldiga smärtor och svårt att stödja på foten. Kontakta din vårdcentral och hör vad de säger om det. Du kan också ringa sjukvårdsupplysningen.
Mer
17 år 9 månader sedan #43457 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
Jag bröt ben i högerfoten en gång. Jag kom till sahlgrenskas akutintag. där svarade jag på fel sätt, och läkaren blev förbannad på mig.

Fick gå hem utan krycka, och utan att han röntgade foten.
Jag åkte spårvagn hem och fick helt på egen hand klara mig på hemvägen.

Min svåger ringde jag och han körde mig till Lillhagen där de röntgade foten och såg att jag brutit ben i den. Från Lillhagen ringde de till ortopedien på sahlgrenska, och de svarade; vi gör ingenting åt det!

Jag har numera inga problem med smärta när jag går, men det känns om man stryker på ovansidan på foten och jämför.

Då känner man hur benen läkt fel.

Jag har också en benägenhet att få kramp i den foten när jag ligger ned.

Jag får försöka ligga på ett speciellt sätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43460 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Stukat foten?
Jag känner att vi psykiskt handikappade blir missförstådda! Därför är det viktigt att man har sällskap till akuten av ngn man känner förtroende för!

Kan man överklaga en läkares beslut, då måste nog P O kopplas in, om det ska ske snabba manöver!

Kan man slå upp skadan igen, så det kan bli en ren läkning med hjälp av spikar? Eller vad dem nu använder?

Sen det där med nerverna, det kanske du måste leva med?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43476 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
Nej Jocke! Jag vill inte att de rör foten numer!

Jag har egentligen inga större problem med den och krampen som jag får, får jag endast undantagsvis!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43501 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stukat foten?
Nissegossen 18:09,

Var det länge sedan detta inträffade? Det låter inget vidare och du skulle nog behövt ett personligt ombud då, som drev din sak, så att du fick rätt behandling.