Förstorat hjärta

Mer
6 år 2 månader sedan #1024978 av anhörig2
Hej!
Jag undrar om nån känner till om man kan få förstorat hjärta av neuroleptika eller har erfarenhet av det?
Mer
6 år 2 månader sedan #1024979 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förstorat hjärta
Hej!

Har aldrig hört att någon har fått förstorat hjärta av neuroleptika. Man kan få förändrad EKG-kurva.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025016 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förstorat hjärta
Jag får säga hej och välkommen, bor du i Göteborg kan vi träffas,jag är öppen för kontakt, jag insjuknade redan 1974. Jag har överlevt vilket jag inte kan säga om mina vänner, fler än jag kan räkna på mina 10 fingrar har gått vidare före att passera gå. Jag var med när IFS startades av en psykiatriker Ulf Malm och psykologen Lennart Lundin, jag blev personligen frågad av dem bägge.
Föreningen som bildades var IFS, Intresseföreningen för Schizofreni därav startades föreningar över hela landet och paraplyorganisationen heter Schizofreni förbundet www.schizofreniforbundet.se/ Numera har det varit Barbro Benjaminsson som tidigare förde tanken framåt, hon är numera över 80 gammal, men utan henne hade föreningen självdött. Hon har själv en son som hade sjukdomen. Men nej jag har aldrig hört någon ha kopplingen till förstorat hjärta

anhörig2 skrev: Hej!
Jag undrar om nån känner till om man kan få förstorat hjärta av neuroleptika eller har erfarenhet av det?

[youtube]Lstn6WNnCRc[/youtube]
[youtube]VxiBgq5G-cI[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025213 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förstorat hjärta
Hjärtsjukdomar brukar komma i 50 års åldern. Clozapine/Leponex har hos en liten grupp hjärtpåverkan, som är oberoende av ålder. Hjärtförstoring inträffar väl vid hjärtinkompensation. Brukar väl drabba äldre.