Atorvastatin?

Mer
6 år 1 månad sedan #1031199 av Richard
Atorvastatin? skapades av Richard
Någon som har erfarenhet av Atorvastatin? Frågar här eftersom det rör sig om en medicin mot högt kolesterol o höga triglycerider. Jag har fått 40 mg att ta på morgonen. Har dock inte hämtat ut o börjat med det än, gör det imorgon.

Har kikat igenom FASS: www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20070404000061

O det verkar inte vara någon fara med interaktioner o biverkningar. Indikationen är ju [i:m2z44k6v]Hyperkolesterolemi[/i:m2z44k6v], men som bonus står det också indikationen [i:m2z44k6v]Prevention av kardiovaskulär sjukdom[/i:m2z44k6v]. Jag är ju lite oroad för mitt hjärta.

Någon som känner till mer om denna medicin?
Mer
6 år 1 månad sedan #1031204 av Richard
Svar från Richard i ämnet Atorvastatin?
Förresten, jag minns inte vad läkaren sa, men visst ska jag väl sluta med den andra jag har, Simvastatin 20 mg?
:?:
Mer
6 år 1 månad sedan #1031206 av Geta
Svar från Geta i ämnet Atorvastatin?
Gillar inte statiner och deras biverkningar. Muskelvärk och muskelsvaghet. Tar Rödris i stället som jag köper på hälsokost. Diabetessköterska har rekommenderat det. För mig är det effektivt utan biverkningar.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031238 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Atorvastatin?
Nej, har inte erfarenhet av Atorvastatin; har Crestor (Rosuvastatin) och har haft Simvastatin (den slutade jag med pga magbesvär).

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 månad sedan #1031242 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Atorvastatin?
Sök på janus info deras interaktions tjänst sfinx det är gratis men du måste regga dig, men det är gratis det med, där kan du söka efter interaktioner

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1031249 av Geta
Svar från Geta i ämnet Atorvastatin?
Alla statiner är samma skit!