Hyperglykemi betyder väl inte per automatik diabetes?

Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1041834 av Lelle
jag fick hyperglykemi i september 2016, och aldrig hänt tidigare. hyperglykemi betyder väl inte per automatik diabetes?
Men om jag fått diabetes skulle jag väl kräva behandlingar?? nu har det gått lång tid , dock blir jag lite väldigt törstig ibland, men det kan vara naturligt. behandlas inte diabetes så märks det väl tydligt och man dör väl ganska snart?. Jag har väl inte diabetes? Hade dock hyperglykemi med massiv dimsyn, stora unrimängder och törst en gång under första halvan av september 2016.
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1041858 av Geta
Man kan ha diabetes länge utan att det märks.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1041919 av Lelle
blir lite deppad. min syster, en av hennes barn omkom, systern mår dåligt. och jag har kommit fram till att jag inte längre ska vara på facebook och stänga kontot. och nu förstår jag att jag kanske har diabetes, det kan kanske vara sannolikt. ska ta upp saken med läkaren på läkarmötet 5 april, då ska vi undersöka vidare saken...
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Lelle.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1041921 av Admin1
Zyprexa kan ge hyperglykemi efter det man tagit tabletten. Så det kan vara en felkälla. Många har också hyperglykemi i samband med psykosen.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1041925 av Lelle

Admin1 skrev: Zyprexa kan ge hyperglykemi efter det man tagit tabletten. Så det kan vara en felkälla. Många har också hyperglykemi i samband med psykosen.


Det var före zyprexa-tiden. Tog Zeldox då i en låg dos vid den perioden, fick ingen psykoslindring på den dosen och var psykotisk, men hade en del av Zeldox i blodet samtidigt som psykosen.
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Lelle.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1041932 av Lelle
tyvärr indikerar det att det är nog diabetes. hade Hyperglykemi då, och det förekommer typ bara vid diabetes, har jag fått läsa nu. är törstig ibland.