Blått kort (tandvård)

Mer
5 år 11 månader sedan #1048683 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Blått kort (tandvård)
Ja frågade min läkare om han kunde fixa grönt kort till mig o han sa att jag var tvungen o gå till tandläkaren för de.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048746 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Blått kort (tandvård)

Recard2016 skrev: Ja frågade min läkare om han kunde fixa grönt kort till mig o han sa att jag var tvungen o gå till tandläkaren för de.

Hade du haft tandläkare du hade kunnat gå till denne och gissar att den tandläkaren kunde ha intygat att du behövde ett tandvårdskort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1049071 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blått kort (tandvård)
Detta skall läkaren bedöma för att man skall få grönt kort:
Så här bedömer läkaren funktionsnedsättningen:

Patienten har en svår till fullständig funktionsnedsättning eller aktivitetsbegränsning i nedanstående funktionstillstånd: svara Ja eller Nej

Kognitiva funktioner
Att företa en enstaka uppgift självständigt
Att klara daglig rutin
Att hantera psykologiska krav vid tandvårdsbesök
Att söka professionell hjälp och följa medicinska och andra hälsoråd
Att tillämpa kunskap

Patienten har, efter en bedömning av ovanstående funktionstillstånd, stora svårigheter att sköta sin munhygien eller att genomgå tandvårdsbehandling Ja eller Nej
Mer
5 år 11 månader sedan #1049076 av Geta
Svar från Geta i ämnet Blått kort (tandvård)
Med andra ord- man måste vara pre senil dement för att få tandvårdskort.
Mer
5 år 11 månader sedan #1049090 av Richard
Svar från Richard i ämnet Blått kort (tandvård)
Det var min handledare på min dagliga verksamhet som ordnade mitt gröna kort åt mig. Ingen aning om hur. Eller om hon har haft nån kontakt med min läkare eller tandläkare. Men min Theralen torkar ju ut munnen på nätterna.
Mer
5 år 11 månader sedan #1049113 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blått kort (tandvård)
Jag har haft ett sånt där kort några gånger, det bara kom i brevinkastet. Fast jag har aldrig utnyttjat det, jag är rädd för tandläkaren. Har inte varit där på tio, tolv år. Jag blir inte torr i munnen av mina mediciner, så förstår inte varför jag fick kortet.