Blått kort (tandvård)

Mer
5 år 11 månader sedan #1049118 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blått kort (tandvård)
Nödvändig tandvård, är det att dra ut gaddarna? Inte bemöda sig att laga tänder?
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 1 månad sedan #1049123 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Blått kort (tandvård)
Nej Fantasio, det innebär inte per automatik inte att dra ut tänder utan att du kan äta utan problem, har du dåligt med tänder då är detta något för dig. Gör det ont någonstans är det också något som måste åtgärdas

Att kunna tugga maten är vad som gäller. Jag hamnade inlagd på Sahlgrenska pga av det, jag kunde inte tugga maten då hon drog de tänder jag behövde för att tugga maten där har hon gjort provisoriska lagningar för att undvika det för att jag skall kunna tugga maten, på måndag någon tid där väntar jag på post ang tidpunkten på måndag via post, för att jag skall få nya garnityret. Väntar på det.

Min gamla tandläkare sade, det här är ingen lyx utan det är helt nödvändigt

Billigast möjliga

Att be om implantat går inte, jag får det inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 11 månader sedan #1049176 av Richard
Svar från Richard i ämnet Blått kort (tandvård)
Jag fick en bettskena som gick på kortet.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135628 av Johndoe333
Svar från Johndoe333 i ämnet Blått kort (tandvård)
Fick igenom beslut om tandvådsförsäkring från Folktandvården nu i våras så sökte ersättning för de besök jag gjort från den privata försäkringen jag haft från Allra och sa sedan upp den när ersättningen betalats ut. Gick plus minus noll ungerfär:)
Betalar bara 90kr i månaden nu ungefär för samtlig tandvård typ. Söker inte ofta dock har ju bra tänder generellt, inga lagade hål:)
Mer
5 år 1 månad sedan #1135656 av wasp
Svar från wasp i ämnet Blått kort (tandvård)
Fick en rotfyllning som gick på kortet.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135671 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Blått kort (tandvård)
Jag har ett s.k. grönt kort, jag behöver endast betala upp till högkostnads kortet för läkare, när jag uppe i beloppet har jag fri tandvård. Detta för att kunna tugga maten, som min gamla tandläkare( Pensionerad och jag är en av hennes första patienter, har följt henne, sedan hon blev färdig tandläkare fram till hennes pension. Varför? Jo, hon var den första tandläkare som hade modern utrustning tidigare tandläkare hade lin borrmaskiner Hos henne gjorde det inte ont ) sade det här är ingen lyx det är ett måste för att kunna tugga maten.

Tror jag skrivit det tidigare i tråden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.