Oklart, bör utreda, kan inte nu. jag "Gick in i väggen" under min senaste psykos

Mer
6 år 6 dagar sedan - 6 år 6 dagar sedan #1047501 av Lelle
oklart, bör utreda, kan inte nu. jag "Gick in i väggen" under min senaste psykos.

Det måste ju kollas upp om jag har diabetes. Har inte riktigt kunnat fastställa när hyperglykemin var exakt, det var under psykos och tiden kändes annorlunda med mera för mig. Men anledningen att det blev som det blev den 14 september var ju för att jag "Gick in i väggen" pga svåra psykosen, för mycket uppe i varv, stress med mera. Men har lyckats klura ut rätt nära, den 11 september var jag, mina bröder och föräldrarna på hamnkrogen, från hamnkrogen ser man en villa. Jag vet att när jag fick hyperglykemin så var det ju massiv dimsyn, och då i psykosen under hyperglykemin så tänkte jag att det beror på medicinen att den kunde ge ögonskador och jag minns att jag tänkte att medicinen var skapad i den villan man såg från hamnkrogen! Det var första gången vi åt på hamnkrogen den 11 september 2016, så det måste varit strax efter vi var där, för innan hade jag ju inte sett villan och då kunde jag ju inte tänka i hyperglykemin på den villan om jag inte hade sett den någonsin ! Haha, men det var inte maten från hamnkrogen som gav hyperglykemi, jag tog faktiskt en sallad, så nej, det tror jag inte. Men 14 september gick jag in i väggen. Min läkare är borta 3 månader nu, och det är inte bestämt vem jag ska träffa istället, och jag har ett hårt liv jobbar mycket nu, men innan jag visste om med jobbet på hamnkrogen så hade vi en resa bokad faktiskt, nu får jag semester! Men det är väl bäst att utreda så fort som möjligt om det är diabetes? För det kanske är bäst med metformin eller något så tidigt som möjligt om det är det bästa?
Last edit: 6 år 6 dagar sedan by Lelle.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1047503 av Geta
Mer
6 år 6 dagar sedan - 6 år 6 dagar sedan #1047508 av Lelle

Geta skrev: Jobbar du på hamnkrogen?


ja. när jag kommer på morgonen får jag en hink och trasa, alla stolar och bord ska torkas med trasa noggrant. det är många sittplatser. och jag måste hinna innan första gästerna kommer så de inte hinner ta sittplatserna som ska göras rena., Dessutom ska alla askoppar på borden tömmas och torkas rena med trasa. Alla stolar och bord ska stå snyggt (vi ska även ställa dem i snygg ordning efter gästerna, att stolarna står innåt så ingen kan tro att någon gäst kanske har den stolen).

Sen så är det så att gästerna lämnar allting på borden och går bara. jag plockar undan efter dom, alla tallrikar, bestick, glas , burkar osv. sen om det är mat kvar skrapar vi bort den. sen så sköter jag disken också, och när det är färdigdiskat så ska allt det sättas på rätt plats inne i byggnaden på hamnkrogen! och gäster kommer och går hela tiden. alltid något att göra. när några gäster gått så måste vi så fort ta undan allt efter dem, det tycker han som har i hamnkrogen. Vi har normalt sett varit 4 personer i personalen nu i April. Jag jobbar 5 timmar om dagen......... åker kommunalt.

En viktig sak är att när man kommer dit till hamnkrogen, det första man måste göra är att stämpla in sig i kassan. Och när man går, stämpla ut. det är jätte viktigt, missar man det kan man få böta! men det har jag kommit ihåg.
Last edit: 6 år 6 dagar sedan by Lelle.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1047512 av Geta
Du kan väl själv undvika sötsaker innan du får göra en utredning för diabetes.
Mer
6 år 5 dagar sedan #1047677 av Admin1
Tvivlar du har diabetes, men det är enkelt att kolla med fasteblodsocker. Om du har diabetes borde du har stora urinmängder vara törstig och magra av.