Värmeslag

Mer
5 år 9 månader sedan #1073295 av Geta
Värmeslag skapades av Geta
Nu när jag gymmade blev jag jätteyr och illamående. Kräktes till och med. Det måste bero på den långvariga värmen eller en maginfektion i rötmånaden. Trodde att jag hade fått en stroke. Men armar och ben fungerar.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073319 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Värmeslag
Uh, du får vätska upp och krya på dig, Geta! Det där lät jobbigt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 9 månader sedan #1073330 av wasp
Svar från wasp i ämnet Värmeslag
En sjuksköterska sa att jag skulle dricka 2,5 liter vätska (minst) var dag och hålla mig sval så gott det går i extremhettan.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1073341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Värmeslag
1 liter vatten 6 teskedar socker 1 tesked salt, koka upp låt svalna därefter in i kylen när det svalnat innan dess skiva en citron (Räcker med en halv) och där är vätskeersättningen. Jag brukar ha 3 tillbringare i kylen med det
www.ica.se/halsa/artikel/vatskeersattning-for-hela-familjen/

Obs! Viktigt med måtten att ta det mer exakt, för annars blir det inte rätt.

Wasp
En sjuksköterska sa att jag skulle dricka 2,5 liter vätska (minst) var dag och hålla mig sval så gott det går i extremhettan.

Det under en överlevnadssituation är mängden vatten på sommaren 3 liter
www.mabra.com/hur-mycket-vatten-ska-man-...-ar-forskarens-svar/

På vintern 6 liter har jag läst

Kan dock inte i nuläget bevisa det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1073348 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Värmeslag

Geta skrev: Nu när jag gymmade blev jag jätteyr och illamående. Kräktes till och med. Det måste bero på den långvariga värmen eller en maginfektion i rötmånaden. Trodde att jag hade fått en stroke. Men armar och ben fungerar.


Vad konstigt, jag åt så mycket igår att jag kände hur kulan jag har som mage svällde mycket, jag vart tvungen att kräkas då kräkreflexerna satte igång pga snor och slem i halsen. Har ganska ofta kräkreflexer, men nu vart det för mycket käk igår så nu är jag väl tom i magen, ungefär som bulimi?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1073349 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Värmeslag
Jocke, drack du alkohol innan du kräktes (vomera på läkarspråk) det är för mig billigt rödvin, det är rena spy drycken. Alkohol i sig själv gör att man kan kräkas annars behöver det inte alls vara alkohol, du kan ha förätit dig, då kan kräkreflexen komma pga för mycket mat. Samt att du kan ha ätit för fort. Ett annat alternativ är att maten inte luktat bra, gör maten det att inte luktar bra, ät absolut inte mat som inte luktar bra. Den kan vara proppfull av bakterier och då vomerar du pga att maten inte är tjänlig som mat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum