Tips på att lindra smärta?

Mer
5 år 7 månader sedan #1079525 av Richard
Jag har så ont efter en olycka. Det kan vara ett sprucket revben, jag tror inte det är brutet i.a.f. O i armen gör det så förbannat ont! Kan vara sprucket där också. Det gör oerhört ont att ta ett djupt andetag eller bara gäspa... Jag funderar på att promenera bort till akuten, men det är så j-vla jobbigt, man får ju åka till Helsingborg för minsta lilla. Sånt orkar inte jag med... De har säkert inte ens kvar röntgenmaskinerna i Ängelholm. Jag bad om stora förpackningar av både Panodil o Ipren, men de hjälper inte ett dugg. Kaffe hjälper ibland, men inte idag... I tisdags var det rätt ok, då cyklade jag till Spiran. Men nu är det värre.

Jag tänker inte ens be om starkare smärtstillande. Jag kan säkert få tag på de illegalt också. Men det gör jag inte. Känner en del pundare...
Mer
5 år 7 månader sedan #1079554 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tips på att lindra smärta?
Det finns ingen behandling för spruckna revben. De får självläkna.
Mer
5 år 7 månader sedan #1079570 av Richard
Ok, hur lång tid kan det ta?

Kommer jag att kunna spela golf mer i sommar? Det är ju det värsta med det här... :(
Mer
5 år 7 månader sedan #1079586 av memphis
Det tar ca 3 veckor för benet att läka hyfsat.
Mer
5 år 7 månader sedan #1079594 av Richard
Ok, tack!

Kom på att min mamma får ju morfin utskrivet, men det skulle vara det lägsta man kan göra, att sno sin mammas medicin! Inget jag kommer att göra!
Mer
5 år 7 månader sedan #1079803 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips på att lindra smärta?
Ring och prata med sjukvårdsupplysningen.
www.1177.se/Stockholm/